Foto: LETA

Mārupes novada domes ārkārtas sēdē, kas notika 12.martā, oficiāli noraidīts Satiksmes ministrijas uzdevumā pilnsabiedrības "RB Latvija" īstenotais dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" piedāvātais dzelzceļa trases atzara risinājums Mārupes novada teritorijā, kas tika nodots sabiedriskajai apspriešanai šā gada 13.februārī, informē sabiedrisko attiecību speciāliste Uva Bērziņa.

Dome savukārt atbalsta pašvaldības, Rīgas pilsētas un lidostas "Rīga" plānošanas dokumentos iestrādāto pamattrases savienojumu ar lidostu caur Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju pa dzelzceļa līniju Rīga-Tukums no Ziemeļu puses.

Apkopojot visus sabiedriskās apspriešanas gaitā iesniegtos priekšlikumus, viedokļus, ekspertu atzinumus un citus saistošos dokumentus, Mārupes novada domes deputāti lēmuši neatbalstīt piedāvāto "Rail Baltica" pamattrases atzara trasējumu, kas paredz šķērsot novada teritoriju caur jaunizveidoto Vētras ciemu, informē domē. Ņemot vērā 7.marta sabiedriskajā sanāksmē projekta izstrādātāju pausto gatavību rast alternatīvus trasējumus līdz šim piedāvātajam pamattrases atzaram Mārupes teritorijā, dome ir gatava izskatīt citus "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas trasējumus novada teritorijā, ja tādi tiks iesniegti.

Domes lēmumā norādīts, ka tehniski un ekonomiski pamatotu alternatīvu izvirzīšanas gadījumā nepieciešams organizēt atkārtotu sabiedrisko apspriešanu, ievērojot likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" noteiktās prasības.

Lēmumu noraidīt sabiedriskajā apspriedē izvirzīto "Rail Baltica" pamattrases atzara trasējumu Mārupes novada dome pamato ar tā neatbilstību Mārupes novada attīstības plānošanas dokumentiem.

"Līdz šim piedāvātais atzara trasējums ir ieplānots citā funkcionālajā zonā, nekā paredzēts Mārupes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijas 2013.-2026.gadam un Mārupes novada teritorijas plānojuma 2014.-2026.gadam vispārīgajos transporta attīstības plānos. Līdz ar to šāds trasējums ir pretrunā ar Teritorijas attīstības plānošanas likumā ietvertajiem ilgtspējības, savstarpējās saskaņotības un integrētas pieejas principiem. Plānotāju veiktā daudzkritēriju analīze, kurā vērtētas lietotāju, infrastruktūras pārvaldītāju, vides un sabiedrības, kā arī valsts un pašvaldības intereses, nesniedz pārliecību par piedāvātā trasējuma ekonomisko pamatojumu," pašvaldības nostāju skaidro domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs, atkārtoti uzsverot, ka Mārupes pašvaldība atbalsta pamattrases savienojumu ar lidostu "Rīga" caur Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju pa dzelzceļa līniju Rīga-Tukums no Ziemeļu puses, veidojot ievadu līdz lidostas pasažieru terminālim, kas ir saskaņā ar 2011.gadā tehniskās projektēšanas firmas AECOM veikto "Rail Baltica" gala ziņojumu.

Domes 2015.gada 12.marta lēmums tiks nosūtīts Vides pārraudzības valsts birojam.

Kā ziņots, vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, jau iepriekš iebilduši un pauduši neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) tikšanās laikā ar Mārupes novada domes priekšsēdētāju Bojāru apsolījusi uzrunāt Satiksmes ministrijas pārstāvjus, pārrunājot jautājumus par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" atzara virzīšanu Mārupes novada teritorijā.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. Februārī iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!