Foto: Shutterstock

Saistībā ar Krievijas federālo koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas "Platon" tarifu palielināšanu no šā gada 15.aprīļa autopārvadātājiem būs jāmaksā divas reizes lielāka summa par katru nobraukto kilometru, portāls "Delfi" uzzināja VSIA "Autotransporta direkcija".

Turpmāk "Platon" sistēmas maksa būs 3,06 rubļi jeb 0,05 eiro par katru nobraukto kilometru.

Nosacījumi attieksies uz visu valstu, tostarp Krievijas, autopārvadātājiem, kuri veic kravu pārvadājumus ar transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 tonnām.

2015.gada maijā Krievijas puse noteica, ka maksa par Krievijas federālo autoceļu lietošanu būs 3,73 rubļi par katru nobrauktos kilometru, tomēr, lai pārvadātāji nejustu strauju cenu kāpumu, tika nolemts, ka līdz šā gada 15.aprīlim autopārvadātāji, tostarp Krievijas pārvadātāji, "Platon" sistēmas ietvaros maksās mazāk – 1,53 rubļus.

Savukārt no 15.aprīļa šī summa būs divas reizes lielāka, veidojot 3,06 rubļus jeb 0,05 eiro par nobraukto kilometru. Ņemot vērā, ka arī pēc 15.aprīļa "Platon" sistēmas maksa būs zemāka par sākotnēji noteikto, tā varētu vēl palielināties. "Platon" maksu tieši ietekmē Krievijas patēriņa cenu indekss, un nākamā autoceļu lietošanas maksas indeksācija paredzēta 2018.gada 1.jūlijā.

Krievijas koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas "Platon" darbība attiecas uz federālās nozīmes koplietošanas autoceļiem Krievijas teritorijā, kuru kopējais garums ir 50 774 kilometru (izņemot federālos maksas autoceļus).

Par Krievijas likumdošanas neievērošanu transportlīdzekļa vadītājam, amatpersonai, kura ir atbildīga par konkrētā transportlīdzekļa kustību, individuālajiem komersantiem un juridiskai personai var piemērot sodu, kura apmērs no 5000 rubļiem jeb 79,14 eiro līdz 450 000 rubļiem jeb 7122,23 eiro.

Krievijā federālo koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēma "Platon" ir spēkā no 2015.gada 15.novembra.

"Autotransporta direkcija" ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!