Sapulces laikā Lembergs esot izteicis aicinājumu pētījumu neapmaksāt, kamēr tas neesot uzlabots. „Autori nav iedziļinājušies ne ostu pārvalžu funkcijās, ne dokumentos, kas nosaka to darbību. Pārāk daudz paviršības kļūdu, nekompetences vai arī tendenciozas nevēlēšanās iedziļināties Latvijas ostu pārvalžu darbā pēc būtības, lai par šāda apmēra nodokļu maksātāju naudas izšķērdēšanu klusētu,” sacījis Lembergs.
„Iepazīstoties ar pētījumu, vismaz izbrīnu izraisa vairākkārtējās kļūdas ostu sektora raksturojumā. Šokējošs ir Baltijas ostu dziļuma un apkalpojamo kuģu raksturojums. Pētījumā kuģu lielumam izmantota mērvienība, ko starptautiski neizmanto kopš 1994.gada (GRT). Turklāt informācija ir aplama - norādīts, ka seklākajās ostās var apkalpot divreiz lielākus kuģus nekā dziļākajās. Nav jābūt jūrniecības lietu speciālistam, lai saprastu, ka tas nav iespējams,” turpinājis Lembergs.
Pērn rudenī Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izteica priekšlikumu ostu darbības izvērtēšanā piesaistīt starptautiskos ekspertus no Pasaules Bankas, lai izvērtētu ostu konkurētspēju un nākotnes kravu plūsmas.
Pasaules Bankas pārstāvji, izvērtējot Latvijas ostu sektora konkurētspēju un pārvaldību, veltīja ne vienu vien kritisku piezīmi Rīgas un Ventspils ostām. Taču ar šo ziņojumu pagaidām iepazinušies tikai paši ar nozari saistītās organizācijas. Satiksmes ministrija sola, ka pētījuma rezultāti tikšot publiskoti oktobra beigās.