Foto: Shutterstock

Pāvilostas ostā sākusies sagatavošanās projekta īstenošanai, kurā paredzēts par 90 metriem pagarināt Ziemeļu molu, un par 150 metriem – Dienvidu molu, norāda portāls "liepajniekiem.lv", atsaucoties uz laikrakstu "Kurzemes vārds".

Būvdarbu izmaksas sasniegs līdz pat 2,98 miljonus eiro, kas ir vairāk nekā Pāvilostas novada gada budžets - 2,7 miljoni eiro, norāda portāls "liepajniekiem.lv".

Pāvilostas ostā regulāri bijuši nepieciešami akvatorija padziļināšanas darbi, jo straumes sanesto smilšu dēļ kuģi un jahtas ar lielāku iegrimi tajā iebraukt nevarēja. Pāvilostas osta Ukrainā iegādājusies zemessūcēju, kas, kā atklājies ekspluatācijas laikā, būtu piemērotāks mierīgākiem ūdeņiem.

Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvics portālam stāsta: "Šobrīd pieved būvmateriālus un paralēli taisa "kastes" – tie ir veidņi molu pagarināšanai." Griškēvics arī norāda, ka dzelzbetona "kastes", kas tiek izgatavotas Liepājas ostā, līdz Pāvilostai tiek nogādātas ūdenī ar velkoņu palīdzību, jo "Pāvilostas ostā nav tik milzīgas infrastruktūras. Liepājā vietas tam ir pietiekami, ir arī piemērots slips."

Darbus veic Lietuvas uzņēmums "Kauno tiltai". Uzņēmums iepirkumu konkursā uzvarējis ar viszemāko piedāvāto cenu.

Griškēvis portālam atzinis, ka paredzētie termiņi jau ir iekavēti: "Bija organizatoriskas problēmas. Nebija vienošanās ar Liepājas ostu par darbiem tās teritorijā. Laikapstākļi arī ir tādi, ka jūrā nevar strādāt nevienu dienu." Vispirms paredzēts pagarināt Dienvidu molu, kam šobrīd jau ir demontēts gals. No šķembām jūrā tiek sagatavota pamatne, vēlāk uz šo vietu aizpludināta "kaste". Kad tā piepildīta ar smiltīm un nogremdēta, virsū izveidots betona klājs, bet apkārt izveidoti akmeņu krāvumi vairākās kārtās. Darbus paredzēts pabeigt novembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!