Foto: LETA

Ieplānota jauna sākotnējā sabiedriskā apspriešana izstrādātajām trim jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica" trases alternatīvām jeb jauniem trases novietojumiem Latvijas teritorijā. Divi jaunie trases novietojumi Salacgrīvas novadam tiks apspriesti 16. septembrī, bet jauno risinājumu Mārupes novadam apspriedīs 17. septembrī, portālu "Delfi" informēja projekta īstenotāji.

"Sākotnējā sabiedriskā apspriešana Mārupē un Salacgrīvā notiks tikai par šīm – "Rail Baltica" trases papildu alternatīvām. Pēc apspriedes šīs alternatīvas tiks iekļautas ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojumā kā viena no ziņojuma sastāvdaļām. Savukārt oktobrī un novembrī notiks sabiedriskās apspriešanas sanāksmes 15 Latvijas novados, kurās iedzīvotājus iepazīstināsim jau ar detalizētās izpētes rezultātiem un trases novietojuma iespējām. IVN ietvaros precizēsim un noteiksim dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica atrašanās vietu," sacījis "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.

Ziņots, ka "Rail Baltica" projekts, kas paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, visām trim valstīm kopā izmaksātu 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām.

Iespējamie trīs papildus alternatīvie risinājumi:

"C3 alternatīva - "Rail Baltica" posms Mārupes novadā"


Foto: LETA

Šīs, alternatīvās, trases garums ir 12,4 km un tā nodrošina, ka netiek skarts Vētras ciems un dzelzceļa infrastruktūra tiek veidota vienotā transporta koridorā ar autoceļu A5 (Rīgas apvedceļš) jau no autoceļu A5 un P132 mezgla. Pirms autoceļu A5 un P132 mezgla Rail Baltica šķērso lauksaimniecības teritorijas un meža zemes.

"Rail Baltica" trases papildus alternatīvu sākotnējā sabiedriskā apspriešana notiks Salacgrīvas kultūras namā (Ostas ielā 3, Salacgrīvā) 16. septembrī plkst. 17 un Jaunmārupes mūzikas un mākslas skolā (Mazcenu alejā 39, Jaunmārupē) 17. septembrī, plkst. 19.

"C4 alternatīva - "Rail Baltica" posms Salacgrīvas novada Liepupes pagastā"


Foto: LETA

Šīs trasesgarums ir 12,9 km un tā ir trasēta pa meža zemēm, skarot mazāk dzīvojamo teritoriju (pie Dravniekiem) nekā A alternatīvas A3 posma ziemeļu daļa Melbāržos, kā arī mazāk ietekmē esošo transporta infrastruktūru, šķērsojot tikai vienu pašvaldības autoceļu. Alternatīvā trase šķērso Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta neitrālo zonu. Dabas liegums "Vidzemes akmeņainā jūrmala" atrodas apmēram 3 km uz rietumiem no tās atrodas, dabas liegums "Dziļezers un Riebezers" atrodas apmēram 3 km uz dienvidaustrumiem no tās un dabas liegums "Vitrupes ieleja" apmēram 8 km uz ziemeļiem.

"Rail Baltica" trases papildus alternatīvu sākotnējā sabiedriskā apspriešana notiks Salacgrīvas kultūras namā (Ostas ielā 3, Salacgrīvā) 16. septembrī plkst. 17 un Jaunmārupes mūzikas un mākslas skolā (Mazcenu alejā 39, Jaunmārupē) 17. septembrī, plkst. 19.

"C5 alternatīva - "Rail Baltica" posms Salacgrīvas pagastā un Viļķenes pagastā"


Foto: LETA

Šīs trases garums ir 20,9 km. Tā neskar esošo apbūvi ap autoceļu A1 (Via Baltica), apiet Svētciemu, iet pa meža zemēm un šķērso mazāk ceļu. C5 alternatīva šķērso NATURA 2000 dabas liegumu "Vitrupes ieleja" dabas lieguma zonā, kā arī šķērso Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu. Apmēram 3 km uz rietumiem no tās atrodas dabas liegums "Vidzemes akmeņainā jūrmala".

"Rail Baltica" trases papildus alternatīvu sākotnējā sabiedriskā apspriešana notiks Salacgrīvas kultūras namā (Ostas ielā 3, Salacgrīvā) 16. septembrī plkst. 17 un Jaunmārupes mūzikas un mākslas skolā (Mazcenu alejā 39, Jaunmārupē) 17. septembrī, plkst. 19.

Informācija par "Rail Baltica" alternatīvām ir pieejama šeit, bet informācija par trīs alternatīvo trašu sākotnējo sabiedrisko apspriešanu lasāma šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!