Foto: LETA

Pagaidām situācija ir normāla - divi lieli kuģi stāv Rīgas ostā, un norit ogļu iekraušana. Šī nedēļa parādīs, vai signāli, kas bija no Krievijas pagājušajā nedēļā, apstiprināsies un vai kravu iekraušana Krievijas pusē tirpināsies, pirmdien Latvijas Radio sacīja Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks (GKR).

Oficiāla apstiprinājuma tam, ka Krievija varētu samazināt kravu plūsmu, patlaban nav. Lai jautājumu risinātu, šonedēļ uz Krieviju dosies satiksmes ministrs, sacīja Ameriks.

Jau vēstīts, ka Ameriks pagājušajā nedēļā, atsaucoties uz viņa rīcībā esošo neoficiālo informāciju, Latvijas Televīzijā paziņoja, ka Krievijas dzelzceļš varētu pārtraukt ogļu kravu virzību caur Rīgas ostu. Vēlāk uz šādiem signāliem norādīja arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss ( V). Piektdien no uzņēmuma "Krievijas dzelzceļš" (RŽD) vadības VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) saņēma apstiprinājumu, ka sliežu ceļa remontdarbi Latvijas virzienā notiks, taču kravu kustības ierobežojumi "nebūs milzīgi".

Ameriks Latvijas Radio pirmdien atzīmēja, ka sliedes un sliežu ceļu remonti "ir tāda lieta, kas var ietekmēt šos procesus", atgādinot par to, ka kravu kustība tika ietekmēta arī tad, kad Lietuva vairāk nekā piecus gadus remontēja vienu dzelzceļa posmu, kas radīja problēmas kravām, kas nāca no Baltkrievijas.

Šis ir bezprecedenta gadījums, jo par šādiem remontiem parasti valstis tiek brīdinātas jau labu laiku iepriekš, signālus no Krievijas komentēja Ameriks.  Viņš atzina, ka šīs nedēļas beigas parādīs, kam ir taisnība un to, vai Krievijas dzelzceļš grib remontēt šo infrastruktūru, "kas nav tajā labākajā stāvoklī".  

Vaicāts par to, kādi bija signāli, kas viņam lika nākt klajā ar paziņojumu par iespējamo ogļu kravu plūsmas apsīkšanu, Ameriks sacīja, ka šādu informāciju saņēmuši Rīgas ostas lielākie pārkrāvēji, kuru partneri Krievijā ziņojuši, ka vagoni Krievijas pusē vairāk netiek iekrauti, un viņu pakalpojumi vairs nebūs vajadzīgi. Informācija nākusi no lielākajiem uzņēmumiem.

"Es nesāku sēt paniku, manā rīcībā bija neoficiāla informācija, ka kravas tiks apturētas," sacīja Ameriks.

Vaicāts, vai šie signāli no Krievijas varētu būt saistīti ar LDz šefa Uģa Magoņa aizturēšanu un pret viņu sākto lietu, Ameriks atbildēja, sakot, "ja viena cilvēka izmeklēšana var ietekmēt veselu nozari, tranzīta nozari, tad tālu no padomju laika mēs neesam tikuši". "Tas ir pilnīgi garām," rezumēja Ameriks. "Tad satiksmes ministrs zina kaut ko vairāk," uz jautājumu, kāpēc Magoņa aizturēšanu ar Krievijas dzelzceļa rīcību iepriekš sasaistījis satiksmes ministrs, atbildēja Ameriks.  

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!