Foto: F64
Aviācijas nozari šogad būtiski ietekmēja nestabilā politiskā situācija pasaulē un militārie konflikti, skaidro par gaisa satiksmes organizēšanu Latvijā atbildīgās "Latvijas Gaisa satiksme" (LGS) pārstāvis Arnis Lapiņš.

"LGS darbība ļoti lielā mērā ir atkarīga no kopējās situācijas aviācijas nozarē. Šogad to būtiski ietekmēja nestabilā politiskā situācija pasaulē un militārie konflikti, kā arī ekonomiskais stāvoklis virknē valstu, kas neveicināja pasažieru vēlmi lidot. Virkne lidsabiedrību saskārās ar ekonomiskām problēmām. Mūsu operatīvie dati liecina, ka apkalpoto lidmašīnu skaits, kas izlido no lidostas "Rīga" vai ielido tajā, pateicoties jaunu aviokompāniju ienākšanai un citu kompāniju reisu palielināšanai, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palielinājies. Diemžēl apkalpoto tranzītlidojumu skaits ir samazinājies. Tiesa - nebūtiski," klāstīja Lapiņš.

Pēc viņa teiktā, 2015. gads gads vēl nav noslēdzies, taču, analizējot LGS trīs ceturkšņu rezultātus, diezgan droši var prognozēt, ka uzņēmums sasniegs plānotos finanšu rādītājus. "Dati liecina, ka šā gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar 2014. gada attiecīgo periodu ir palielinājies uzņēmuma neto apgrozījums un saimnieciskie ieņēmumi. Savukārt paredzamā peļņa būs plānā plānotajā apmēra," skaidroja LGS pārstāvis.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka šogad veiktas nozīmīgas investīcijas, kuru mērkis ir pilnveidot sniegto aeronavigācijas pakalpojumu kvalitāti un lidojumu drošību. "Piemēram, ir veikta gaisa satiksmes vadības automatizētās sistēmas ATRACC (Air Traffic Riga Area Control Centre) modernizācija, ieguldītas vērā ņemamas investīcijas, lai spētu nodrošināt kvalitatīvus gaisa satiksmes vadības pakalpojumus Liepājas lidostā, kā arī investēts citu tehnoloģiju nomaiņā ar modernākām. (..) Esam arī piedalījušies virknē starptautisku projektu, kuru mērķis ir uzlabot pakalpojumu kvalitāti, lai ietaupītu lidojumu laiku, samazinātu izmaksas un palielinātu drošību. Piemēram, novembrī stājās spēkā Ziemeļeiropas funkcionālā gaisa telpas bloka (NEFAB) izstrādātā brīvo maršrutu gaisa telpa, kas Latvijā, Igaunijā, Somijā un Norvēģijā aviokompānijām ļauj pašām plānot un izmantot sev izdevīgus maršrutus atkarībā no dažādiem faktoriem, piemēram, valdošajiem vējiem, maršruta garuma vai ierobežojumiem gaisa telpā sakarā ar militārām mācībām," klāstīja Lapiņš.

LGS ir 100% valsts uzņēmums, tā pienākums ir nodrošināt gaisa telpas lietotājus ar aeronavigācijas pakalpojumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!