Foto: LETA

Ja Krievija sliežu remonta dēļ pārtrauks kravu plūsmas uz Latviju, tas notiks nevis uz diviem mēnešiem, bet gan diviem līdz trim gadiem, kamēr pasaulē tiks atrisinātas politiskās problēmas, pauda transporta nozares uzņēmējs Raimonds Kisiels.

Krievija varot to atļauties, jo tā ilgstoši attīstījusi savas ostas, lai kravas varētu apkalpot tajās.

"Latvijas tranzītbiznesā tiek apgrozīti kopumā 1,5 miljardi eiro gadā, un nezinu vai Latvijas ekonomika var zaudēt šādu naudu," uzsvēra uzņēmējs.

Viņš skaidroja, ka Latvijā "neviens nedomā par ekonomiku", taču jaunai valstij tā esot jādara. Eiropas Savienības bagātās valstis varot domāt par citām lietām.

Uzņēmējs pieļāva, ka Uģa Magoņa atbrīvošana no "Latvijas Dzelzceļa" prezidenta amata ir viens no iemesliem, kāpēc Krievija šādi rīkojas. Taču tas esot tikai viens no iemesliem. Piemēram, ārlietu ministra Edgara Rinkēviča (V) "izteikumi arī krājas, un politiskais aspekts var pāriet ekonomiskajā". Tāpat no Saeimas puses neesot nekādas kustības, lai uzlabotu ekonomiskās saites ar Krieviju. Esot tikai naids, un tas postot situāciju.

Uzņēmējs arī uzsvēra, ka Krievijā būtiski ir personiskie kontakti un Magonis tos veiksmīgi izmantojis.

Kā ziņots, Krievija veiks Latvijas virzienā esošo sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma, par to Krievijas dzelzceļa pārstāvji esot informējuši AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz).

Kā šodien preses konferencē atzina LDz vadība, līdz ar to būtiski var tikt ietekmēts kravu tranzīts no un uz Krieviju, kā arī citām valstīm.

Krievijas partneri pagaidām neesot informējuši, kuri sliežu posmi tiks remontēti. Taču patlaban netiekot padoti vilcieni un iekrautas kravas.

Gan LDz, gan Satiksmes ministrijas (SM) vadības pārstāvji došoties uz Maskavu skaidrot situāciju, jo patlaban neesot arī skaidrs, no kura laika jāsāk skaitīt divu mēnešu periods un cik nopietni tiks ietekmētas kravu plūsmas. Zemāka ranga vadošie darbinieki Krievijas dzelzceļā esot informējuši, ka plūsma varētu tiks apturēta gandrīz 100%. Līdz ar to šajā gadījumā nebūtu runa tikai par ogļu kravām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!