Foto: AFI

Saistībā ar darbības izvēršanu Baltijas valstīs Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" jau tagad būtu nepieciešamas jaunas lidmašīnas, pastāstīja uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Viņš atgādināja, ka kompānija šovasar iepazīstināja ar jauno biznesa plānu "Horizon 2021", kas paredz aviosavienojumu būtisku uzlabošanu Baltijas reģionā. Atbilstoši plānam "airBaltic" nākamo piecu gadu laikā nodrošinās 11 tiešos lidojumu maršrutus no Viļņas un 11 maršrutus no Tallinas, kā arī attīstīs maršrutu tīklu Rīgā.

"Jau šovasar "airBaltic" atklāja piecas jaunus maršrutus no Viļņas. Šis solis tika sperts [Viļņas pašvaldības kontrolētās lidsabiedrības] "Air Lituanica" darbības pārtraukšanas dēļ. Straujās paplašināšanās Viļņā iespaidā "airBaltic" jau šobrīd spiests īrēt papildu lidmašīnu ATR, kas atvieglo "airBaltic" lidmašīnu noslogojumu, izpildot reisus uz Viļņu, Tallinu, Helsinkiem, Radomu," sacīja Vanags, piebilstot, ka patlaban kompānija nodrošina astoņus tiešos maršrutus no Lietuvas un četrus tiešos maršrutus no Igaunijas.

"airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents skaidroja, ka nodrošināt lidojumus attiecīgajos maršrutos ar savām lidmašīnām kompānijai būtu izdevīgāk nekā tās īrēt. "airBaltic" ir pasūtījis 13 Kanādas ražotāja "Bombardier" lidmašīnas "CS300" un saglabā iespējas pasūtīt vēl septiņas. Sākotnējais pasūtījuma līgums par 10 lidmašīnām (ar iespēju iegādāties vēl 10) tika noslēgts 2012.gada 20.decembrī, savukārt 2014.gada vidū pasūtījums tika papildināts ar vēl trim lidmašīnām (13 pasūtītas, un iespēja pasūtīt vēl septiņas). "Bombardier" lidmašīnas sākotnēji bija plānots piegādāt 2015.gada pēdējā ceturksnī, taču ražotājs noteicis jaunu piegādes termiņu - 2016.gada septembrī.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Lidsabiedrības lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!