Foto: Shutterstock
Latvijas alus tirgū ir aktualizējusies tendence, kad patērētāji ir gatavi maksāt vairāk par augstākas kvalitātes alu, uzskata alus darītavas "Barda" (iepriekš "Līgatnes alus") pārstāvis Aigars Maļinovskis.

Viņš atzīmēja, ka aug pieprasījums arī pēc eila tipa alus. "Jūtam, ka mainās tendences. Kāpj pieprasījums tieši pēc eila. Iepriekš Latvijā tika ražots tikai lāgera alus, bet parādījās mazās alus darītavas, kas sāka ražot eilu. Pieprasījums pēc eila alus visu laiku kāpj, un attiecīgi kāpj pieprasījums arī pēc tā paveidiem," sacīja Maļinovskis.

"Barda" pārstāvis piebilda, ka vēl pirms apmēram trim gadiem eilus Latvijā neviens neražoja, taču tagad ir daudzas mazās alus darītavas, kas ražo tikai šādu alu. Pieprasījums pēc eila veicina arī to, ka lielās alus darītavas sāk ražot attiecīgo alu. "Arī lielie alus ražotāji, tas pats "Cēsu alus", "Lielvārdes alus", "Aldaris" un "Valmiermuižas alus darītava" sāk ražot eilus," teica Maļinovskis.

Viņš norādīja, ka pieprasījumu pēc eila ir veicinājusi patērētāju vēlme dažādot alus patēriņa sortimentu. "Tas ir kaut jauns, un nebijis - vienreiz nopērk pagaršo, otrreiz nopērk pagaršo un saprot, ka šis alus ir daudz bagātāks ar apiņiem," sacīja Maļinovskis.

Alus darītavas "Barda" īpašnieks ir alkoholisko dzērienu ražošanas uzņēmums "Banderi S.IDE", kas dibināts 2010. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2,8 tūkstoši eiro, un tas pieder Latvijā reģistrētam uzņēmumam "Dyaltos Capital" un divām privātpersonām - Gatim un Intaram Krasovskiem, liecina "Lursoft" informācija. 2014. gadā "Banderi S.IDE" strādāja ar 791,3 tūkstošu eiro apgrozījumu un 227,1 tūkstoša eiro zaudējumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!