Foto: Publicitātes foto
Krievijas Arbitrāžas apelācijas tiesas lēmums apdraud „Latvijas Balzama” ražotā degvīna „Stolichnaya” tiesības saukties par krievu degvīnu, kas ir būtiska šī zīmola mārketinga sastāvdaļa, raksta Krievijas biznesa laikraksts „RBK Daily”.

Pagājušajā nedēļā Krievijas Arbitrāžas apelācijas tiesa nostājās “Rostechregulirovanije” pusē, atzīstot, ka tās noteiktais aizliegums eksportēt degvīnu vairumā - īpašās tvertnēs un konteineros – ir likumīgs.

Tieši šādā veidā AS “Latvijas balzams” saņem degvīnu no “SPI Group” piederošās rūpnīcas Tambovā, un tālāk to iepilda pudelēs, šādi ražojot visā pasaulē pazīstamo degvīnu “Stolichnaya”. Nesen to kādā intervijā apstiprinājis arī „Latvijas Balzams” bijušais valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons, paziņojot, ka izejviela “Stolichnaya” ražošanai tiekot atvesta no Tambovas rūpnīcas “Talvis”, kas pieder “SPI Group”.

Konflikts sākās 2010.gada maijā, kad “Rostechregulirovanije” paziņoja par grozījumiem normatīvos, kas nosaka degvīna un speciālo degvīnu iepakojumu piegādi un uzglabāšanu, proti – aizliegumu to eksportēt titāna mucās, autocisternās un speciālos konteineros, motivējot to ar nepieciešamību novērst neminētas noziedzīgas shēmas, ko šī norma it kā pieļaujot. Krievijas eksperti gan nešaubās, ka patiesais iemesls esot bijis spiediens uz “SPI Group” īpašnieku Juriju Šufleru. Izmaiņām sekoja virkne tiesas procesu, kuriem tagad pielikts punkts.

Piegādes ķēdes izmaiņas var būtiski palielināt “Stolichnaya” pašizmaksu. Savukārt “Stolichnaya” ražošana, izmantojot Latvijā izgatavotu degvīnu, var novest pie aizlieguma norādīt uz etiķetes “krievu degvīns”, kas ir būtiska šī zīmola mārketinga sastāvdaļa.

Jau agrāk "SPI Group" akcionārs Andrejs Skurihins ir izteicies laikrakstam “Telegraf”, ka "Krievijas degvīna izzušana nav neiespējama. Mēs neuzskatām uzrakstu uz etiķetes par mūsu mārketinga galveno atslēgu. Mēs varam to novākt, lai gan tas prasīs palielināt reklāmas budžetu."

Zīmols "Stolichnaya"ir ļoti populārs ārvalstīs. ASV "Stolichnaya" ieņem aptuveni 5% tirgus, kas ir trešais labākais rādītājs aiz degvīniem "Smirnoff" un "Absolut". 2008.gadā izskanēja ziņas par iespējamu "Stolichnaya" zīmola pārdošanu kompānijai "Pernod Ricard", taču galu galā tā nopirka zviedru zīmolu "Absolut". Kopš tā laika "SPI Group" akcionāri apgalvo, ka "Stolichnaya" pārdot negrasās.

"SPI Group" pieder tiesības ražot un izplatīt degvīnu "Stolichnaya" un "Moskovskaja", kā arī citu zīmolu alkoholiskos dzērienus ārvalstīs, bet Krievijas iekšējā tirgū šīs tiesības ir valsts uzņēmumam "Sojuzplodimport". Abi uzņēmumi jau gadiem tiesājas par zīmolu īpašumtiesībām. 2002.gadā "SPI Group" īpašnieks Jurijs Šeflers bija spiests pamest Krieviju un kopš tā laika dzīvo ārzemēs, jo prokuratūra viņu apsūdz nelikumīgā zīmola izmantošanā, alkohola kontrabandā un citos noziegumos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!