Foto: LETA
Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" reāli draud bankrots, šādas ziņas "pēdējā brīdī no drošiem avotiem" esot ieguvusi Latvijas Aviācijas arodbiedrību federācija (LAAF). Lidsabiedrības lielākā akcionāra Latvijas valsts pārstāve Satiksmes ministrija (SM) ziņas par kompānijai draudošo bankrotu portālam "Delfi" neapstiprināja.

LAAF paziņojumā norāda: ja valdība otrdien sēdē nepārskatīs līgumu par "airBaltic" turpmāko darbību un neatradīs līdzekļus lidsabiedrības pamatkapitāla palielināšanai, tad aviokompānijā un arī lidostā "Rīga" sagaidāmas cilvēku masveida atlaišanas no darba. No tā cietīs 3000 Latvijas ģimeņu, norāda federācijā.

LAAF saka, ka tā vairakkārt vērsusi uzmanību uz briestošo krīzes situāciju lidsabiedrībā, taču atbildīgā SM aizbildinājusies ar komercnoslēpumu. Organizācijas ieskatā atbildība par kompānijas nonākšanu krīzes situācijā gulstas uz SM atbildīgo ierēdņu, kā arī "airBaltic" valdes locekļu pleciem.

Federācijas ieskatā valsts pienākums ir pārņemt "airBaltic" savā kontrolē, palielināt kompānijas pamatkapitālu, iecelt lidsabiedrības valdē augsti kvalificētus profesionāļus, kā arī saglabāt darba vietas, tostarp lidostā "Rīga".

SM valsts sekretārs Anrijs Matīss, jautāts par LAAF piesaukto "airBaltic" iespējamo bankrotu, portālam "Delfi" sacīja: "Nevaru apstiprināt [izskanējušo informāciju] par bankrotu". SM valsts sekretārs atgādināja, ka valdība patlaban seko līdzi situācijai "airBaltic".

"Ir izveidota starpministriju darba grupa, kas šos jautājumus risina," sacīja Matīss. "Nenoliedzami kompānijai ir nepieciešams palielināt pamatkapitālu." Kompānijas akcionāru sapulcē pirmdien šo jautājumu nevarēja skatīt, jo lidsabiedrības valde nebija sagatavojusi visu nepieciešamo informāciju. "Tad par kādiem ieguldījumiem šobrīd var runāt?" noteica SM valsts sekretārs.

Matīsam LAAF aktivitātes šķiet pašsaprotamas. "Arodbiedrības dara savu darbu, uztraucas par nozarē strādājošajiem darbiniekiem. Ļoti labi, ka norāda uz tās rīcībā esošajiem faktiem," bilda SM valsts sekretārs.

Jau ziņots, ka pirms pāris mēnešiem bažas par "airBaltic" finansiālo stāvokli un naudas izpumpēšanu no lidsabiedrības publiski pauda ekonomikas ministrs Artis Kampars (V). Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šos paziņojumus tobrīd saistīja ar gaidāmajām vēlēšanām, aicinot izbeigt spekulācijas par iespējamām kompānijas finansiālajām grūtībām pirms nav sagaidīti audita rezultāti.

Pēc Jāņiem saņemtie audita provizoriskie rezultāti liecināja, ka kompānija šā gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 13 miljonu latu zaudējumiem, kas bija lielāki nekā plānots. Augulis tad atzina, ka kompānijas finansiālā situācija "nav īpaši laba", un valdība kopā ar piesaistītajiem finanšu ekspertiem domā, kā uzlabot "air Baltic" likviditāti. Citastarpā tiek domāts par uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu, emitējot jaunas akcijas.

"airBaltic" dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder lidsabiedrības prezidentam Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!