Foto: Publicitātes foto

Daugavpils pilsētas dome plāno sākt SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu novērtēšanu un apsver iespēju daļu no tām pārdot, lai piesaistītu lidostas attīstībai privātos investorus.

Kā atzina Daugavpils domes priekšsēdētāja Žanna Kulakova (RP), lidostas attīstībā, iegādājoties zemi tās vajadzībām, kā arī izstrādājot lidostas attīstības dokumentāciju ar mērķi piesaistīt stratēģisko investoru, pašvaldība ir iztērējusi vairāk nekā vienu miljonu latu. Diemžēl globālās ekonomiskās krīze negatīvi ietekmējusi stratēģiskā investora piesaisti un piesaistīt lidostas attīstībai nepieciešamo finansējumu tā arī nav izdevies.

Tā kā nākamajā attīstības periodā līdz 2020.gadam ES un valsts finansējums reģionālo lidostu attīstībai Latvijā nav paredzēts, pašvaldība, lai nezaudētu lidostas attīstībā ieguldītos līdzekļus, nolēmusi mēģināt piesaistīt investoru, pārdodot SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļas, skaidroja Kulakova.

SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu novērtēšanu un priekšlikumus kapitāldaļu pārdošanas noteikumu izstrādei plānots uzticēt Daugavpils domes Kapitālsabiedrību pārraudzības nodaļai.

Lēmumprojektu par SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu novērtēšanu ar mērķi tās tālāk pārdot pašvaldības deputāti plāno skatīt Daugavpils domes 28.marta sēdē.

Jau ziņots, ka, pretēji iepriekš plānotajam, pašvaldībai tā arī nav izdevies iesniegt Eiropas Komisijā (EK) Daugavpils lidostas attīstības projekta dokumentāciju.

Kā iepriekš pastāstīja SIA "Daugavpils lidosta" valdes loceklis Viktors Puzāns, iesniegt Daugavpils lidostas attīstības projektu EK nav izdevies, jo nav bijuši zināmi visi projekta finansēšanas avoti.

Saskaņā ar tās koncepciju starptautiskā reģionālā lidosta "Daugavpils" gada laikā varētu apkalpot 33 000 līdz 175 000 pasažieru. 2015.gadā lidosta varētu apkalpot ap 33 000 pasažieru, bet laikā līdz 2035.gadam to skaits varētu pieaugt līdz 173 000 pasažieru gadā.

Plānots, ka Daugavpils lidosta varētu pieņemt lidmašīnas ar maksimālo pacelšanās masu līdz 30 tonnām. Vidējā gaisa kuģa ietilpība varētu būt līdz 50 pasažieru vietām, bet lidošanas attālums - līdz 1800 kilometriem. Savukārt pasažieru termināļa kapacitāte plānota līdz 100 pasažieriem stundā.

Potenciālie lidojumu maršruti no Daugavpils lidostas varētu būt: Baltijas valstīs - Rīga, Viļņa, Kauņa, Palanga, Tallina, Pērnava un Tartu, citās ES dalībvalstīs - Helsinki, Stokholma, Oslo, Kopenhāgena, Hamburga, Berlīne, Varšava, Prāga, Vīne, Budapešta, Londona, Amsterdama un Frankfurte, bet NVS valstīs - Maskava, Sanktpēterburga, Pleskava, Kijeva, Odesa, Minska un Vitebska.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!