Foto: LETA

Lai gan pērnā gada otrajā pusē atklātībā parādījās informācija par AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) finansiālajām problēmām, uzņēmums turpina darbu un ticis pie jauniem pasūtījumiem, piektdien ziņo laikraksts "Dienas Bizness".

DLRR valdes loceklis Gatis Kamarūts laikrakstam atzīst, ka pēdējos divos gados gājis samērā smagi. Tas saistīts ar situāciju Krievijas tirgū – valūtas kursa dēļ cenas kaimiņvalsts pasūtītājiem rubļos augušas divas reizes, kā arī to, ka līdz ar kravu apgrozījuma kritumu samazinājusies nepieciešamība pēc ritošā sastāva remontiem – arī Latvijā.

Pērnā gada noslēgums gan DLRR bijis pietiekami labs, un arī tagad ir pasūtījumi, tostarp Eiropas Savienības (ES) tirgū, kur gan ieiet ir grūti. DLLR izdevies ieiet Polijas tirgū.

Uzņēmuma paziņojumā teikts, ka šā gada februārī DLRR saņēmusi pirmo no trim "TEM2" (SM48) lokomotīvēm, ko plānots remontēt pēc lielākā Polijas dzelzceļa infrastruktūras uzturētāja ‒ "PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o.o." ‒ pasūtījuma, min laikraksts.

Vaicāts par trīs lokomotīvju remonta līguma summu, DLRR vadītājs norāda, ka runa ir par simtiem tūkstošu eiro. Tāpat Daugavpils kompānijai ir sadarbība arī ar Vācijas dzelzceļa uzņēmumu "Deutsche Bahn" un DLRR arī mēģinās lēnām ielauzties Skandināvijas tirgū. Tāpat uzņēmums ražo detaļas un izpilda metālapstrādes pasūtījumus citās jomās, tā diversificējot biznesu.

Pērnā gada beigās DLRR lūdza piešķirt valdības garantijas bankas kredīta nodrošināšanai. "Mums ir nepieciešamas eksporta garantijas," skaidro Kamarūts. Pēc viņa teiktā, uzņēmumam nav pilnīgas pārliecības, ka, sniedzot pakalpojumus, piemēram, Ukrainā, nauda par padarīto tiks arī saņemta. Savukārt, lai sniegtu šādu pakalpojumu, ir jāaizņemas nauda, bet bankas prasa garantijas. Tādēļ tādiem uzņēmumiem kā DLRR ir nepieciešams ilgtermiņa eksporta atbalsta instruments.

Patlaban garantijas varot saņemt uz diviem gadiem par summu līdz vienam miljonam eiro. "Ja siera ražotājiem tas der, tad mašīnbūvei ne," uzsver Kamarūts. Garantijas būtu nepieciešamas uz 3‒5 gadiem un summai būtu jābūt lielākai par diviem miljoniem eiro. DLRR ir ieinteresēts, lai Valsts sekretāru sanāksmē gada sākumā izsludinātie Ekonomikas ministrijas virzītie Vidēja un ilgtermiņa eksporta kredīta garantiju (EKG) un investīciju garantiju izsniegšanas noteikumi stātos spēkā pēc iespējas ātrāk, uzsver Kamarūts.

Noteikumi paredz, ka garantijas uzņēmējiem sniegs "Altum". EKG apmērs viena saimnieciskās darbības veicēja eksporta kredīta darījumiem ar vienu pircēju būs ne vairāk kā pieci miljoni eiro. Garantija segs līdz 95% no ražošanas perioda un eksporta kredīta riska zaudējumiem, ja iestājies komerciālais risks, un līdz 100%, ja iestājies politiskais risks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!