Foto: LETA

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) koncerna konsolidētais neto apgrozījums pērn bija 19,2 miljoni eiro un tas ir 4% samazinājums attiecībā pret 2014.gada apgrozījumu, teikts DLRR revidētajā konsolidētajā finanšu pārskatā, kas iesniegts biržai "Nasdaq Riga".

DLRR koncerns 2015.gadā cietis 2,5 miljonu eiro zaudējumus, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāki nekā 2014.gadā ciestie 1,1 miljona eiro zaudējumi.

Pagājušajā gadā DLRR koncerns eksportēja savu produkciju uz deviņām valstīm, kopējais eksporta apjoms bija 12 miljoni eiro. 2014.gadā eksporta apjoms bija 18 miljoni eiro. Galvenie eksporta virzieni 2015.gadā bija Eiropas Savienības (ES) valstis Igaunija, Polija un Lietuva, kā arī trešās valstis - Krievija, Baltkrievija, Uzbekistāna.

Lielie zaudējumi pērn saistīti galvenokārt ar projektu noslēgumu Krievijas rubļos, kā arī tā iemesla dēļ, ka DLRR nebija nodrošināts ar pasūtījumiem. Tāpēc, lai palielinātu rūpnīcas darbības ekonomisko efektivitāti, tika veikta ražošanas reorganizācija, ražošanas procesu optimizācija, tekošo izdevumu samazināšana, skaidrots finanšu pārskatā.

Pērn tika veikta koncerna reorganizācija - tika izveidoti trīs meitasuzņēmumi: SIA "DL Lokomotīve", SIA "DL Metalworking", SIA "Loģistika". "DL Lokomotīve" veic ritošā sastāva un tā agregātu remontu, "DL Metalworking" nodarbojas ar rezerves daļu izgatavošanu, metālapstrādes un liešanas pakalpojumiem, bet "Loģistika" nodarbojas ar loģistikas pakalpojumiem un pakalpojumiem, saistītiem ar koncerna komunikāciju apkalpošanu un iekārtu kapitālo remontu. Jaunā struktūra sāka darboties no 2015.gada 1.aprīļa.

Pērn uzņēmums aktīvi piedalījās visās attiecīgajās mārketinga izstādēs, lai prezentētu DLRR jaunās tehnoloģiskās iespējas un atrastu jaunus klientus, kā rezultātā patlaban DLRR jau ir pirmie realizētie pasūtījumi no ES klientiem, kas tomēr pēc apjoma ir nepietiekoši, lai kompensētu Krievijas tirgus apjomu.

Par mērķi DLRR par savu mērķi izvirzījis metālapstrādes produkcijas izlaides palielināšanu un tās apstrādes pakalpojumu apgrozījumu uz jaunajām iekārtām, kas nopirktas ERAF projekta ietvaros, palielināt uzņēmuma efektivitāti un turpināt ražošanas izmaksu optimizāciju.

Kā ziņots, DLRR koncerna konsolidētais neto apgrozījums 2014.gadā bija 20,2 miljoni eiro, kas ir 21,4% samazinājums attiecībā pret 2013.gadu. Koncerna zaudējumi 2014.gadā bija 1,1 miljons eiro.

DLRR lielākais akcionārs ar 47,97% akciju ir Igaunijas AS "Skinest Rail", 25,27% akciju pieder Igaunijas AS "Spacecom", 15,37% - Igaunijas "LLC Lokomotiiv Investeeringuud", bet pārējiem akcionāriem - 11,39%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!