Foto: LETA
Lai gan tīkojot pēc cepumiem, šokolādes vai uzkodu mērces mūs vairāk interesē turzas un paciņas saturs, Ventspilī darbu sākusi jauna AS "Immer Digital" ražotne, kuras domu gājiens ir gluži pretējs – kā radīt videi draudzīgu, kvalitatīvu un skaistu produktu iepakojumu. Ražotnē investēti vairāk nekā pieci miljoni eiro, bet tuvāko gadu laikā uzņēmuma investīcijas attīstībā sasniegšot 30 miljonus eiro.

Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā mītošās "Immer Digital" jaunajā ražotnē, baltos halātos un zilās cepurītēs tērptu uzņēmuma klientu, darbinieku un žurnālistu acu pavadīta, trešdien tika nospiesta sarkanā iedarbināšanas poga uz modernās "HP Indigo 20000" drukāšanas iekārtas.

Platā un raibā loksnē no ierīces iznirst "Skrīveru Saldumu" batoniņi, kurus visus vieno uzdrukāts uzraksts – "Ar mīlestību no Ventspils". Ierīcei dotais uzdevums, proti, izdrukāt 2000 šādus iepakojumus, ir pieticīgs. Kā portālam "Delfi" pastāstīja "Immer Digital" rīkotājdirektors Oļegs Savickis, strādājot trijās maiņās, ar "HP Indigo" gadā var apdrukāt 5,5 tūkstošus tonnas jeb 220 tūkstošus kilometru plēves.

"Immer Digital" kopā ar Ukrainas rūpnīcu "Immer Ukrplastic" darbojas uzņēmumu grupas "Immer Group" paspārnē. Lai gan Ukrainas ražotnes vēsture Kijevas pievārtē stiepjas līdz pat 1927. gadam, Latvijā ar 1,406 miljonu eiro lielu pamatkapitālu uzņēmums ienāca vien 2015. gada izskaņā, apgrozot 200 tūkstošus eiro un nopelnot 6346 eiro, liecina "Lursoft" dati.

Investīcijās 30 miljoni eiro

Šogad uzņēmums, kura jaunajā ražotnē ar "ABLV Bank" un attīstības finanšu institūcijas "Altum" atbalstu investēti vairāk nekā pieci miljoni eiro, prognozē krietni ievērojamākus rādītājus. Ja viss ritēs gludi, rīkotājdirektors Savickis paredz, ka uzņēmuma apgrozījums varētu sasniegt pat 20 miljonus eiro. Tāpat divu gadu laikā uzņēmums plāno attīstībā investēt 30 miljonus eiro.

Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā pavasarī izsludinās konkursu, kura uzvarētājs par 4,1 miljonu eiro būvēs vēl vienu ražošanas ēku, kuru ilgtermiņā nomās "Immer Digital". Plānots, ka pabeidzot "Ražošanas ēku Nr.6" līdzšinējiem "Immer Digital" 30 darbiniekiem, kuru vidējā mēnešalga sasniedz 1075 eiro, pievienosies vēl 80 kolēģi. Līdz ar to "Immer Digital" 2018. gada otrajā pusē varētu strādāt ap 300 darbinieku.

Uz jaunās ražotnes atklāšanu ieradās arī holdinga "Immer Group" prezidente Irina Mirošņika. Svinīgajā uzrunā viņa paspēja gan citēt bijušo Latvijas prezidentu Kārli Ulmani, gan par sniegto atbalstu pateikties pilsētas vadībai. Ideja atvērt ražotni ārpus Ukrainas uzvirmoja jau 2015. gada februārī, pastāstīja holdinga prezidente. Lai gan "Immer Group" apvārsnī nonāca arī Ungārija, Lietuva un citas Eiropas valstis, Mirošņika skaidroja, ka par labu Ventspilij spēlēja iespējas attīstīties un vietējās pašvaldības atbalsts.

Skaidrojot katras iekārtas funkcijas un pielietojumu, pa jauno ražotni interesentus izvadāja "Immer Digital" ražošanas direktors Dāvids Grāveris. Drukāšanas un griešanas iekārtas speciālistu pavadībā piedalās gan vietējo, gan ārvalstu uzņēmumu produktu iepakojumu ražošanā, kas pēc tam tiek piegādāti atpakaļ pasūtītājam.

Latvijā "Immer Digital" klientu lokā ir, piemēram, "Orkla Confectionery & Snacks Latvija", "Latvijas Maiznieks", "Pure Chocolate" un "Apsara". Savukārt Ukrainas ražotne paguvusi piesaistīt tādus milžus kā "Coca Cola", "Nestle", "JDE", "Kraft" un "Mondalez".

Aptuveni 60% "Immer Group" saražotās produkcijas eksportē uz kādu no 35 valstīm, kur rodami uzņēmuma klienti. Viens no tādiem ir Indijas iepakošanas uzņēmums "Uflex", kura priekšsēdētājs Ašoks Čaturvedi bija ieradies uz ražotnes atklāšanu Ventspilī. Viņš "Immer Group" prezidentei Mirošņikai uzdāvināja rokām darinātu lakatu, savukārt domes vadītāju Aivaru Lembergu ielūdza paviesoties Indijā.

Mērķis – eksports

Ražotne Eiropas Savienībā ļaus "Immer Group" veiksmīgāk ienākt transnacionālajos tirgos, sarunā ar portālu "Delfi" prognozē Savickis, cerot, ka Latvijas ražotne palīdzēs iekļūt Skandināvijas tirgū. Viņš ieskicē arī sarežģīto ražošanas ceļu, kas jānoiet, lai, piemēram, Itālijā ražota ūdens pudele nonāktu uz galda kādā Latvijas restorānā, piebilstot, ka divas ražotnes Eiropā ļaus pasargāties no pārrāvuma kādā no ražošanas ķēdes posmiem, jo rūpnīcas var viena otru aizvietot.

Pēc paviesošanās ražotnē rodas vēlme skrupulozāk pētīt produktu iepakojumu. Izrādās, ka šķietami plāna etiķete ir līdz pat 20 slāņiem bieza. Turklāt tajā iestrādā ar aci nepamanāmus elementus, kas ļauj produktu pasargāt no viltošanas. Lai gan "Immer Digital" rīkotājdirektors Savickis norāda, ka Latvijā šāda falsificēšana nav aktuāla, ārzemēs tā esot izplatīta prakse, it īpaši dārgo produktu sortimentā, kur, piemēram, iespējams nopirkt vizuāli identisku, bet garšas īpašībās krasi atšķirīgu šokolādi.

Turklāt kvalitatīvs iepakojums ļauj paildzināt produkta lietošanas termiņu. Savickis portālam "Delfi" skaidro, ka plēvē neiepakots biezpiens sabojājas jau pēc trim dienām. Savukārt rūpīgi iepakota biezpiena mūžs sasniedz 20 dienas. Līdz ar to ražotājiem tiek pavērtas plašākas eksporta iespējas.

Tāpat "Immer Digital" uzņēmējiem ļauj nodoties eksperimentiem, piedāvājot iepakojumus saražot mazā apjomā. Ja kāda no idejām uzņēmējam iepatīkas vai izrādās veiksmīga – to var ražot jau lielākos kvantumos. Tāpat "Immer Digital" piedāvā iepakojuma dizaina izstrādes pakalpojumus.

Komentējot vietējo konkurenci, Savickis norāda, ka atšķirīgo sfēru dēļ ir neētiski pretstatīt "Immer Digital" kādam citam ražotājam. Rīkotājdirektors akcentē, ka "Immer Digital" koncentrējas uz darbu ar sarežģītiem materiāliem, kas Latvijas iepakojumu ražošanas tirgū ir visai brīva niša.

"Immer Group" ir viens no pasaules lielākajiem elastīgo iepakojuma materiālu ražotājiem. Tajā ietilpst divas ražotnes, pētniecības centrs, dizaina studija, kā arī filiāles 10 Centrālās, Austrumeiropas un NVS valstīs.­­­­­­­­­

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!