Foto: PantherMedia/Scanpix

Konkurents "Hyundai" ir sācis kampaņu medijos, mēģinot ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesu AS "Pasažieru vilciens" izsludinātajā jauno vilcienu nomas iepirkumā, informēja uzņēmumā "Stadler".

"Hyundai" medijiem turklāt esot sniedzis nepatiesu informāciju, jo apgalvo, ka iepriekšējos konkursos cenu starpība "Stadler" un "Hyundai" piedāvājumos bijusi tikai daži procenti. Tā neesot taisnība, jo ne Eiropā, ne kādā citā pasaules daļā nav bijis tāds konkurss, kurā "Stadler" un "Hyundai" būtu vienlaicīgi iesnieguši savus piedāvājumus.

"Mēs esam pārliecināti, ka "Pasažieru vilciena" vērtēšanas komisijai nav nepieciešama mūsu konkurentu palīdzība, lai izvēlētos piedāvājumu, kurš vislabāk atbilst uzņēmuma vajadzībām," uzsver uzņēmumā "Stadler".

Uzņēmums ražojot vilcienus, kuri pierādījuši savu darbību valstīs ar platsliežu dzelzceļu tīklu un bargiem klimatiskajiem apstākļiem, tajā skaitā Igaunijā, Somijā un Baltkrievijā. Visās šajās valstīs "FLIRT" vilcieni, kuru kopskaits sasniedz 81, esot parādījuši lieliskus rezultātus. Ja pieskaita arī Eiropas sliežu platuma "FLIRT" vilcienus, tad kopā līdz šim "Stadler" esot pārdevis 951 vilcienu, un tas ir kvalitātes uzticamības apliecinājums.

Kā ziņots, "Hyundai" iepriekš izplatīja paziņojumu, kurā apgalvoja, ka dzelzceļa transporta ražotāja "Hyundai Rotem" piedāvājums AS "Pasažieru vilciens" iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā "Stadler Bussnang AG" un par šo starpību papildus varētu iegādāties 25 jaunus vilcienus, norādīja "Hyundai Rotem" pārstāvis Latvijā Māris Gavars.

"Hyundai Rotem" esot definējis Eiropu kā vienu no saviem mērķa tirgiem, tādēļ šajā iepirkumā ir piedāvāta iespējami labākā cena. Kā apgalvo Gavars, "Stadler" piedāvājumā visu vienību nomas maksa 15 gadiem veido 412 miljonus eiro, bet atlikusī vērtība par visiem 45 vilcieniem ir 63 miljoni eiro. Tikmēr "Hyundai Rotem" piedāvājums attiecīgi ir 284 miljoni eiro un 48 miljoni eiro, kas arī veidojot šo 143 miljonu starpību.

Arī "Hyundai Rotem" pārstāvis Hvans Džī esot paudis pārsteigumu par būtisko cenu starpību. Pēc publiski pieejamās informācijas varot lēst, ka "Stadler" piedāvātie vilcieni Latvijai ir par 30% dārgāki nekā Igaunijā.

"Līdzīgos konkursos pasaulē līdz šim "Hyundai Rotem" un "Stadler" cenu piedāvājuma starpība ir bijusi neliela, dažu procentu robežās, kas gaidīta arī šoreiz. Mūsu priekšrocība šajā gadījumā ir jauns vilciena modelis ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām un paaugstinātu energoefektivitāti," apgalvoja Džī.

Kā zināms, jauno vilcienu nomas konkursā iesniegto piedāvājumu vērtēšana pašlaik vēl norisinās. Iepirkumu uzraudzības birojs saņēmis par jauno vilcienu nomas iepirkumu divas sūdzības - no "AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles", par kurām lēmums vēl nav pieņemts.

AS "Pasažieru vilciens" iepirkuma komisija izskata visus trīs iesniegtos piedāvājumus par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem. Vienlaikus gan uzņēmumā uzsver, ka piedāvājumu atvēršanas procesā tika konstatēts, ka Polijas uzņēmums "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA" (PESA) nebija iesniedzis finanšu piedāvājumu un piedāvājuma nodrošinājumu.

Ražotāju solītie piegādes termiņi atšķiras - vilcienus solīts piegādāt no 18 līdz pat 28 mēnešu laikā. Iepirkumu komisijas vadītājs Normunds Sinkēvičs norādīja, ka izvēlēts tiks saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kurš būs saņēmis visvairāk punktu. Galvenos vērtēšanas kritērijus Sinkēvičs gan neminēja. Viņš arī skaidroja, ka konkursa nolikums ir vairākkārt mainīts, taču balstoties uz pretendentu jautājumiem.

Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka "Pasažieru vilciens" turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!