Foto: AP/Scanpix/LETA
Inovatīvs piegādes jaunuzņēmums "Dorado" ir veiksmīgi pabeidzis pirmo sākotnējo monētu piedāvājumu un piesaistījis 6,3 miljonus ASV dolāru no investoriem visā pasaulē, portālu ''Delfi'' informēja ''Dorado'' līdzīpašnieks Jonas Karosas.

Lielākā "Dorado" investīciju daļa tika piesaistīta no Filipīnām, Taizemes, Malaizijas, Indijas, Meksikas, Vācijas un Lielbritānijas. Baltijas valstu investori nebija tik aktīvi – viņu ieguldījums bija mazāks par 10% no kopējās summas. Līdzekļu ieguldīšana norisināsies vēl nākamos divus mēnešus.

Primāri "Dorado" plāno izvērst aktivitāti Polijā un Krievijā. Izmantojot piesaistītos līdzekļus, jaunuzņēmums iegādāsies vienu no ātrāk augošajām ēdienu piegādes platformām Polijā – woopit.com. Krievijā bizness tiks paplašināts, sadarbojoties ar Evgeniju Tikhorimovu, kurš Krieviju iepazīstinājis ar "eBay", "Yandex" un "ozon.ru". Laika gaitā "Dorado" plāno paplašināties, savu darbību uzsākot Austrālijā un Kanādā, kur paredzama labvēlīga vide un apstākļi biznesa attīstībai.

"Dorado" aizsākumi meklējami ēdienu piegādes uzņēmumā "Foodout". Tagad "Dorado" piedāvā piegādes pakalpojumus ne tikai Latvijā un Igaunijā, bet arī citās valstīs.

"Mēs pamanījām lielu pircēju pieprasījumu pēc dažāda veida vietējo veikalu precēm, piemēram, ēdieniem, elektroniskajām ierīcēm, parfimēriju, kā arī daudzām citām lietām," skaidro Karosas. Pilsētas teritorijā nepieciešamās preces tiks piegādātas stundas laikā vai pat ātrāk, un tās piegādās kurjeri, izmantojot aplikāciju "Uber" kā kurjerus vienojošu platformu. Tāpat "Dorado" plāno investēt tādās inovācijās kā dronos un robotos. Jaunākās paaudzes tehnikas piesaiste paplašinās klientu iespējas, kas palīdzēs preces piegādāt labāk, ātrāk un lētāk.

"Mūsu galvenais mērķis ir kļūt par globālu – decentralizētu piegādes pakalpojumu līderi. "Dorado" loģistika ir revolucionāra, tā lieto blokķēdes tehnoloģiju, kas, pateicoties "Uber" platformai, apvieno klientus un kurjerus, piedāvājot piegādi no dažādiem veikaliem, aptiekām un restorāniem," stāsta Karosas.

Izteikti atšķirīgais piegādes modelis ir veidots ar mērķi, lai mazinātu cilvēka pieļauto kļūdu iespējamību. Apvienojot pašreizējo "Foodout" infrastruktūru ar jaunākajām inovācijām, mākslīgā intelekta pārvaldītām komunikācijas platformām, dronu piegādēm un robotiem, kā arī spēju apstrādāt miljoniem pasūtījumu, "Dorado" uzņemas risku no jauna izgudrot pasūtījumu procesu, paralēli uzlabojot biznesa trūkumus, kurus radījuši zvanu centrā veiktie pasūtījumi. Roboti un droni strādā desmit reizes ātrāk nekā cilvēks, tāpēc tie tiks iesaistīti piegādes pieņemšanas procesā, lai pasūtījuma veikšanas ilgums nebūtu ilgāks par 15 minūtēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!