Foto: LETA

Zivju konservu "Kaija" ražotājs "Karavela" līdz šā gada Jāņiem plāno sākt tirgot produkciju ASV mazumtirdzniecības tīklos, pastāstīja kompānijas līdzīpašnieks un mārketinga direktors Jānis Endele.

"Latvijas zivrūpnieki, tostarp "Karavela", uzreiz pēc Jāņiem brauc uz izstādi "Summer Fancy Food Show" Ņujorkā, un uz to brīdi mēs gribētu, lai prece jau ir pārdošanā. Mēs to varētu prezentēt un tikties ar potenciālajiem [sadarbības] partneriem, jo līdz šim to ir darījis mūsu nolīgtais aģents. Produkti jau ir izstrādāti, to dizains gandrīz pabeigts," sacīja Endele, piebilstot, ka veikalos plānots tirgot sardīnes.

Tāpat uzņēmums strādā pie tā, lai tirgotu privātās preču zīmes produktus kādā no Vācijas lielajiem tirdzniecības tīkliem. Pēc Endeles teiktā, "Karavelai" ir vairākas produktu grupas, kuras Vācijas tirdzniecības tīklos ražošanas izmaksu un cenu ziņā varētu būtu konkurētspējīgas, tāpēc ir svarīgi piesaistīt labus sadarbības partnerus, kas ir ilgstošs process.

"Vācietim patīk, ja mēs kādus trīs līdz četrus gadus esam [pārrunu] procesā, nekas neizdodas, un tad, ja vēl būsim dzīvi, tad viņi mūs pielaiž [pie eksporta]," teica Endele.

Tostarp "Karavela" nesen ir saražojis produkciju arī lielam veikalu tīklam Beļģijā. Tāpat uzņēmums šā gada beigās atkārtoti mēģinās iekļūt ar savu produkciju "Aldi" tirdzniecības tīklā Beļģijā, kur saņemtas labas atsauksmes, bet iepriekšējā pārrunu reizē neizdevās noslēgt līgumu.

Vienlaikus Endele uzsvēra, ka, attīstot pārdošanu uz Rietumiem, nav pareizi vienlaicīgi mēģināt iekļūt ļoti daudzos tirgos, jo beigās rezultātu var neizdoties sasniegt nevienā no tiem, līdz ar to, piemēram, mēģinājumi iekļūt Kanādas tirgū ir pārcelti uz vēlāku laiku. Tāpat uzņēmuma produkcija ir pieejama arī Skandināvijas tirgū, un attīstības stadijā ir vairāki jauni produkti, līdz ar to šajā tirgū realizācijas apmēri varētu turpināt pieaugt.

Endele arī atzina, ka šogad Rietumu tirgos plānots palielināt pārdošanas apmērus, gan piesaistot jaunus partnerus, gan strādājot ar esošajiem. "Analizējām, kas varētu būt tie potenciālie produkti, kurus pēdējos gados ar labākām vai sliktākām sekmēm esam centušies pārdot un strādāsim ar tiem, tā, lai produkts ir tuvu pārdošanas stadijai," sacīja "Karavela" līdzīpašnieks un mārketinga direktors.

Viņš piebilda, ka atšķirībā no tradicionālajiem Austrumu tirgiem, kur ražotājs rada savu receptūru, Rietumu tirgos ir citas garšas īpatnības, kamdēļ produkta izstrāde var ieilgt, jo ir jāpieaicina papildu eksperti un garšas nianses jāsaskaņo ilgāk. "Mēs parasti nevaram pieņemt gala lēmumu, bet sūtam klientam, viņš garšo, iesaka kaut kādas garšas nianšu izmaiņas, un mēs meklējam, kā to īstenot," pauda Endele.

Vienlaikus ""Karavela veiksmīgi turpina tirgot produkciju arī atsevišķos Austrumu valstu tirgos, piemēram Izraēlā, Ungārijā un Serbijā.

"Karavela" saskata perspektīvu ASV tirgū, kur jau ir veikusi priekšdarbus un gatavo pārdošanas konceptu, lai varētu tur ieiet ar savu tirdzniecības zīmi.

Uzņēmums "Karavela" ir reģistrēts 2001. gadā un ir viens no lielākajiem zivju pārstrādes uzņēmumiem Baltijas valstīs. Kompānijas pamatkapitāls ir 49,7 tūkstoši eiro. "Karavela" pieder trijām privātpersonām, tostarp uzņēmuma lielākais īpašnieks ir Jānis Bite (56%). 2014. gadā "Karavela" strādāja ar 32,432 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,9% vairāk nekā 2013. gadā, un 1,036 miljonu eiro peļņu, kas ir kāpums par 28,9%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!