Foto: Publicitātes foto
Latvijā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs "Latvijas balzams" (LB) pērn realizējis par 4% produkcijas mazāk nekā 2009.gadā, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pastāstīja LB valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons.

Viņš paskaidroja, ka realizācijas apmēru samazinājums ir saistīts ar paaugstināto nodokļu slogu, nelegālā alkohola īpatsvara pieaugumu, kā arī ekonomisko nestabilitāti valstī.

"Dažas lietas pērn izdevās vairāk, citas mazāk. Tomēr kopumā pagājušais gads bija veiksmīgs, neraugoties uz novirzēm no sākotnējā plāna," teica Andersons.

Viņš norādīja, ka pērn bija novērojams pārdotās produkcijas apmēra samazinājums gan vietējā tirgū, gan arī LB lielākajos eksporta tirgos un globālajā alkohola tirgū. "Pērn zināms pieaugums gan bija redzams mūsu kontrolētajā trešo valstu eksporta tirgū. Pērn izvirzītie budžeta kritēriji ir izpildīti. Tādējādi, raugoties no mūsu viedokļa, pagājušais gads izdevies labi," klāstīja uzņēmuma vadītājs.

Andersons gan atzina, ka saistībā ar izmaiņām alkohola tirgū pērnā gada finanšu dati noteikti nebūs akcionāru noteiktajā apmērā. "Tāpēc saistībā ar izmaiņām produkcijas noieta ziņā LB budžeta izpilde tiek stingri kontrolēta. Ņemot vērā smago stāvokli tirgū, mūsu situācija joprojām ir vērtējama kā laba. Lai gan precīzus peļņas datus es patlaban nevaru nosaukt, varu atklāt, ka peļņas kritums būs proporcionāls uzņēmuma apgrozījuma kritumam. Šis rezultāts ir vērtējams kā visai labs," sacīja Andersons.

"Latvijas balzams" dibināts 1900.gadā un ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā. Uzņēmums kopumā ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienu, kurus piegādā uz vairāk nekā 100 valstīm pasaulē. "Latvijas balzama" lielākais akcionārs ir "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju. Kompānijas akcijas kotē Rīgas biržas "NASDAQ OMX Riga" otrajā sarakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!