Foto: DELFI

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) atbalstītu ieceri Latvijā ražot kravas vagonus un, ja būtu labs piedāvājums par saprātīgām cenām, vagonus arī iegādātos, trešdien paneļdiskusijā "Vai Latvijā ir dzīva vagonbūves tradīcija?" norādīja uzņēmuma vadītājs Uģis Magonis.

Īpaši patlaban nepieciešami ir konteineru un graudu pārvadāšanai ražotie vagoni. Vienlaikus diskusijā neizkristalizējās laiks, kad konkrēti Latvijā varētu sākt ražot kravas vagonus, biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja LDz pārstāvis Māris Ozols.

Kā ziņots, Krievijas mašīnbūves kompānijas "UralVagonZavod" plāno ražot vagonus Jelgavā. Iepriekš uzņēmuma ģenerāldirektors Oļegs Sijenko norādīja, ka kompānija varētu nodarbināt vairākus simtus cilvēku un saražot aptuveni 2500 dzelzceļa vagonus gadā. Uzņēmums plāno veikt tiešās investīcijas, izmantojot sev pieejamos resursus.

LDz meitasuzņēmums "LDz Cargo" plānojis iepirkt 400-500 vagonus gadā, kas prasīs ap 25 miljoniem latu. Tā kā uzņēmumam jārīko iepirkumu konkurss, patlaban ir grūti pateikt, kas būs vagonu piegādātāji.

"LDz Cargo" ir lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Latvijā. Uzņēmums pērn pārvadāja 60,6 miljonus tonnu kravu, kas ir aptuveni par 2% vairāk nekā 2011.gadā, kad tika pārvadāti 59,4 miljoni tonnu.

2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 202,48 miljoni latu, bet 2011.gadā - 259,38 miljoni latu. Dati par pagājušo gadu vēl nav pieejami.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!