Foto: Publicitātes foto

Satiksmes ministrija (SM) līgumu ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu par 52 miljonu eiro ieguldīšanu Latvijas Nacionālajā lidsabiedrībā "airBaltic" varētu parakstīt ceturtdien, 4.februārī, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "Nakts ziņas".

Jau vēstīts, ka Montāgs - Girmess "airBaltic" apņēmies ieguldīt 52 miljonus eiro, bet valstij jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.

Kā trešdien vēsta LTV, Montāgs - Girmess jau ieradies Rīgā. Trešdien tiekot gatavoti dokumenti, lai līgumu varētu parakstīt ceturtdien plkst. 15.

Jau vēstīts, ka solīto investīciju kavēšanās dēļ nacionālā lidsabiedrība "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") atlikusi avansa maksājumus par jaunajām "Bombardier" lidmašīnām, sestdien vēstīja LNT raidījums "Ziņas sešos".

Aviokompānija bijusi spiesta vienoties ar lidmašīnu piegādātāju par avansa maksājumu atlikšanu, jo aizvien nav parakstīts investīciju līgums ar vācu uzņēmēju Montāgu Girmesu. Līdz ar to "airBaltic" nevar tikt pie kopsummā 132 miljonu eiro lielām investīcijām.

Naudas nav, jo valdības atbalstītais investors Montāgs-Girmess, kurš solīja ieguldīt 52 miljonus eiro, vēl nav parakstījis līgumu. Kamēr nav privātā investora ieguldījumu, arī valsts nevar aizdot 80 miljonus. Patlaban pieaug bažas, ka darījums var izgāzties, taču nauda vajadzīga, lai maksātu par jaunajām "Bombardier" lidmašīnām, vēstīja LNT ziņu raidījums.

Montāgs-Girmess jau vismaz mēnesi kavē līguma parakstīšanu par 52 miljonu eiro investēšanu aviokompānijā. Sākotnēji līguma parakstīšanu Satiksmes ministrija prognozēja decembra vidū, tad - janvārī, vēlāk - līdz janvāra beigām. Nupat ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš raidījumam pieļāva līguma parakstīšanu, visticamāk, nākamnedēļ, tātad februāra sākumā, vēstīja LNT.

Kāpēc Vācijas investors vēl neparaksta līgumu, iesaistītās puses neatklāj. Vēl novembrī viņš apgalvoja, ka ar naudu viņam problēmu neesot. "Neesmu nabadzīga persona. Šīs būs manas lielākās investīcijas vienā kompānijā, ko esmu līdz šim veicis. Bet visi šie līdzekļi nāk no maniem privātajiem fondiem, mantojuma un ģimenes finanšu līdzekļiem," stāstīja Montāgs-Girmess.

Neoficiālās sarunās politiskajos kuluāros kā vienīgais iemesls tam, ka Montāgs-Girmess kavē līguma parakstīšanu, tiek minēts tieši tas, ka viņam naudas tomēr nav, vēsta LNT.

Viņam piederot 200 miljonu eiro aktīvi, bet tie pamatā esot mazāk likvīdi nekustamie īpašumi. Iepriekš esot bijusi iecerēta shēma darījumu finansēt, realizējot Krievijas "Sukhoi" lidmašīnu pārdošanu "airBaltic". Šīs aizdomas pastiprina tas, ka darījuma pabeigšana sāka ievilkties pēc tam, kad valdība Saeimas spiediena dēļ liedza pirkt "Sukhoi" lidmašīnas.

Tagad sākotnēji rožainais Montāga-Girmesa darījums draud izgāzties, LNT atzina investoru piesaistes sāgas dēļ amatu zaudējušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!