Foto: F64

Telekomunikāciju operatora "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) valdes priekšsēdētājs Juris Binde nepiekrīt sava konkurenta "Bite" vadītāja Freda Renčaka prognozēm, ka pēc desmit gadiem Latvijā nebūs ne "Bites", ne arī LMT un "Tele2".

""Bite" vadītāja izteikumus varētu raksturot rakstnieka Marka Tvena vārdiem: "Ziņas par manu nāvi ir nedaudz pārspīlētas." Mūsdienu tendences nozarē vairāk saistās uz tehnoloģiju, nevis uzņēmumu konverģenci," skaidroja Binde.

Tāpat, atspēkojot bažas, ka "atnāks briesmīgais "Vodofane" un visu tagad apēdīs", Binde prognozēja, ka Latvijas tirgus ir vienkārši pārāk mazs, lai lielie tirgus spēlētāji šeit vēlētos veikt ievērojamas investīcijas.

Binde skaidroja, ka arī Latvijas kompāniju darbība liecina, ka, visticamāk, tie pastāvēs arī pēc desmit gadiem. Uzņēmumi, kuri apzinātos tik pesimistisku nākotnes perspektīvu, kā skaidro Binde, vienkārši neveiktu tik apjomīgas ilgtermiņa investīcijas.

LMT pirmo deviņu mēnešu laikā uzņēmuma attīstībā investējis 17,5 miljonus eiro. Tikmēr konkurenti, kā liecina LMT dati, teju uz pusi mazāku summu – "Tele2" - 5,3 miljonus eiro ("Tele2" gan norāda, ka investīciju apjoms ir 7,7 miljoni eiro), savukārt "Bite" - 4,3 miljonus eiro.

Uzņēmuma pirmo deviņu mēnešu apgrozījums sasniedzis 127, 7 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2014. gadu, ir četru miljonu eiro pieaugums.

Savukārt uzņēmuma normalizētā peļņa pirms procentiem, nodokļiem un amortizācijas jeb EBITDA sasniegusi 43,7 miljonu eiro, kas ir par 5,7 miljoniem eiro vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

Vestīts, ka, kā uzskata "Bite" vadītājs Renčaks, ES iniciētais vienotais digitālais tirgus atstās tikai lielos operatorus un nākamajos piecos līdz desmit gados Eiropas telekomunikāciju tirgus izskatīsies ļoti līdzīgs ASV tirgum, kur ir pamatā trīs operatori.

"Tie būs pārstāvēti visā Eiropā, un mans minējums ir, ka tie varētu būt "Vodafone", "Telefonica", vēl kāds, bet to nebūs vairāk par trim. Nebūs nekādas "Bites", nekāda LMT, arī "TeliaSonera" un "Tele2" nebūs."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!