Foto: F64

Baltkrievija, visticamāk, nepārvirzīs kravas no Latvijas uz Krievijas ostām, trešdien žurnālistiem sacīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.

"Protams, ka tāda iespēja pastāv, jo novirzīt jau var, bet šaubos, ka tas notiks. Šādi Baltkrievijas prezidenta izteikumi nav pirmo reizi. Domāju, ka veselais saprāts un ekonomiskie apsvērumi politiskajā vidē ņems virsroku. Mēs esam tepat blakus, tagad braukt no Baltkrievijas uz, piemēram, Sanktpēterburgu būtu absurdi, jo tās osta tāpat ir pārbāzta līdz lūpai," pastāstīja Loginovs.

Viņš uzsvēra, ka Latvija ar Baltkrieviju pagājušajā gadā noslēgusi vairākas vienošanās tranzīta jomā. "Nav tā, ka Baltkrievijai tagad būtu kādi sarežģījumi ar Latvijas valsti. Vēl pērn tika noslēgtas vairākas vienošanās gan Ekonomikas, gan Satiksmes ministriju (SM) līmenī. Tāpēc mani nemāc bažas, ka tas [kravu pārvadājumu novirzīšana uz Krievijas ostām] varētu notikt," teica Rīgas brīvostas pārvaldnieks.

Vienlaikus Rīgas brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks atgādināja, ka Baltkrievijai nav izejas uz jūru, tāpēc tā kravu transportēšanā ir atkarīga no citām valstīm. "Baltkrieviem nav izejas uz jūru un savu ostu. Viņiem jebkurā gadījumā būs jāskatās uz Baltijas jūru un rūpīgi jāizvērtē tarifi un izmaksas saviem pārvadājumiem," viņš norādīja.

Jau vēstīts, ka Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko pagājušā gada novembrī paziņoja, ka Baltkrievija ir gatava pārorientēt daļu savu kravu no Baltijas valstu uz Krievijas ostām.

Pēc SM sniegtajiem datiem, 2011.gadā kravu apmēri pa dzelzceļu uz un no Baltkrievijas bija apmēram 12 miljoni tonnu. Aptuveni 22 miljoni tonnu kravu uz Latvijas ostām tiek sūtīti arī no citām NVS valstīm tranzītā caur Baltkrieviju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!