Foto: LETA

Šī gada jūnijā pēc daudzu gadu pārtraukuma skatītākais televīzijas kanāls Latvijā bijis Latvijas Televīzijas pirmais kanāls (LTV1), kamēr uz otro vietu atkritis līdzšinējais līderis TV3, bet trešajā vietā atgriezusies "Latvijas Neatkarīgā televīzija" (LNT), liecina pētījumu kompānijas TNS apkopotie dati.

Kā liecina TNS dati par jūniju, LTV1 vērošanai bija veltīts 10,6% no kopējā skatīšanās laika, kas ir par 0,2 procentpunktiem mazāk nekā maijā. Tikmēr TV3 veltīti 10,5% skatīšanās laika jeb par 1,9 procentpunktu mazāk, salīdzinot ar maiju, bet LNT skatītāji veltījuši 9,2% no kopējā skatīšanās laika, kas ir pieaugums par vienu procentpunktu, salīdzinot ar maiju.

Kā portālu "Delfi" informēja LTV komunikācijas speciāliste Agita Pudule, LTV1 kanāla popularitāti jūnijā veicinājusi gan kanāla pamatprogramma, gan unikālās pārraides.

"Arvien vairāk televīzijas skatītāju darba dienu rītus sāk kopā ar LTV1. “Rīta Panorāmas” vidējā auditorija pērn jūnijā bija 19 000 skatītāju, bet šogad jūnijā vidējā pārraides auditorija jau ir 24 000," norāda Pudule.

Tāpat LTV savus panākumus skaidro ar to, ka Valsts prezidenta vēlēšanu dienā, 3. jūnijā, skatītāji bijuši uzticīgi LTV Ziņu dienesta komandas nodrošinātajai 9,5 stundas ilgajai tiešraidei no Saeimas. Šajā dienā LTV1 bijis skatītākais kanāls Latvijā ar skatīšanās laika daļu 17,5%.

Arī Līgo un Jāņu dienā, 23. jūnijā un 24. jūnijā, LTV1 bijis skatītākais televīzijas kanāls Latvijā. Šajās dienās skatīšanās laika daļa attiecīgi bijusi 18% un 13,6%.

Jūnijā viens televīzijas skatītājs LTV1 kanālu vidēji vērojis 81 minūti, kas bijis par astoņām minūtēm vairāk nekā pērn jūnijā, norāda LTV.

TNS dati liecina, ka jūnijā viens TV skatītājs pie TV ekrāna pavadījis vidēji četras stundas un 47 minūtes, kas bija par 13 minūtēm mazāk nekā maijā.

Kā informē TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs, šogad TNS Latvijā ir ieviesis jaunu TV auditorijas pētījuma metodoloģiju, izmantojot jaunākās paaudzes TV metrus – "RapidMeter". Kanālu atpazīšanai tiek izmantota audio skaņas atpazīšanas tehnoloģija "Audiomatching", ar kuras palīdzību ir iespējams nomērīt arī TV skatīšanos ar nobīdi laikā jeb "Time-Shifted Viewing" (TSV).

Sākot ar 1. jūniju, TNS Latvijā ir sācis mērīt un atspoguļot TV kanālu pēdējo septiņu dienu satura skatīšanos ar nobīdi laikā.

SIA "TNS Latvia" ir socioloģisko un tirgus pētījumu aģentūra, kas pērn apgrozījusi 2,95 miljonus eiro, bet nopelnījusi 210 958 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!