Foto: LETA
Preses izdevējs SIA "Mediju nams" pagājušajā gadā strādāja ar 1,921 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 0,8% mazāk nekā 2015.gadā, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga par 19%, sasniedzot 952 312 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pērn "Mediju nama" darbību un finanšu rezultātus negatīvi ietekmēja kopējā drukātās preses tirgus lejupslīde - pērn, pēc Latvijas Reklāmas asociācijas datiem, laikrakstu un žurnālu reklāmas tirgus samazinājās attiecīgi par 8% jeb 357 600 un 20% jeb 1,448 miljoniem eiro.

Aizvadītajā gadā bija vērojams pārdošanas apjomu kritums mazumtirdzniecības tirgū un laikrakstu abonentu skaita vispārējās lejupslīdes tendences. Turklāt "Mediju nama" izdotā laikraksta "Neatkarīgā rīta avīze" interneta portāls "nra.lv" ievērojami neietekmēja uzņēmuma kopējo finanšu rezultātu, lai kompensētu lejupslīdi drukātās preses kategorijā, kaut arī portālam izdevies nostiprināt pozīcijas 15 labāko Latvijas interneta mediju vidū pēc unikālo lietotāju skaita, kurš "nra.lv" vidēji mēnesī pārsniedz 300 000.

Tomēr ziņojumā norādīts, ka preses izdevējam aizvadītajā gadā izdevies panākt labāku finanšu rezultātu un labāku naudas plūsmu nekā tas sākotnēji tika paredzēts. Pērn uzlabojušies "Neatkarīgās rīta avīzes" un tās portāla finanšu rādītāji, kā arī izdevuma "Vakara ziņas" rezultāti. Budžeta mērķus uzņēmuma vadībai 2016.gadā nav izdevies sasniegt žurnālu kategorijā.

Uzņēmuma vadība, plānojot "Mediju nama" darbību 2017.gadā, ņēmusi vērā prognozes attiecībā uz nozares kopējo tirgus attīstības tendenču turpināšanos drukātās preses kategorijā, kā arī ārējās vides ietekmi uz uzņēmuma ieņēmumiem šajā sektorā, kas varētu būt negatīva. Vienlaikus uzņēmuma vadība turpinās strādāt pie preses izdevēja produktu konkurētspējas celšanas drukāto produktu tirgū.

Ziņojumā teikts, ka uzņēmuma vadība interneta mediju attīstībā saskata būtiskāko attīstības potenciālu, apvienojot to ar jau esošajām uzņēmuma drukāto mediju satura veidošanas iespējām. Ņemot vērā iepriekšminēto, "Mediju nama" vadība turpmāk paredzējusi stabilu izaugsmi interneta mediju jomā, tostarp stiprinot uzņēmuma finanšu rādītājus šajā darbības virzienā, atsverot zaudējumus drukāto mediju vidē.

Vienlaikus 2017.gadā plānots turpināt darbu pie interneta produktu attīstības, tostarp realizējot jaunu produktu ieviešanas plānus. Uzņēmuma jaunā vadības komanda arī turpinās pagājušajā gadā iesākto darbu uzņēmuma kopējo finanšu rezultātu uzlabošanas virzienā gan samazinot izmaksas, gan koncentrējot darbību perspektīvajos virzienos. Atsevišķi nerentabli un neperspektīvi produkti pārskata gadā bija izslēgti, tomēr patlaban netiek plānota turpmāka produktu portfeļa samazināšana.

"Mediju nams" 2015.gadā strādāja ar 1,936 miljonu eiro apgrozījumu un zaudējumiem 800 027 eiro apmērā.

SIA "Mediju nams" dibināta 2002.gadā, un tās pamatkapitāls ir 12,948 miljoni eiro.

2016.gadā uzņēmums turpināja nodarboties ar izdevējdarbību un ar to saistītajiem darbības veidiem, izdodot vienu dienas laikrakstu, divus nedēļas žurnālus, vairākus retākas periodikas izdevumus un veidojot interneta portālus. Pagājušajā gadā izdevējs pārvaldīja arī meitasuzņēmumu SIA "F/64 Photo Agency", kura pamatdarbība ir foto pakalpojumu sniegšana, tostarp "Mediju namam".

SIA "Mediju nams" izdod laikrakstu "Neatkarīgā Rīta Avīze", nedēļas žurnālus "Māja" un "Vakara Ziņas", mēneša žurnālus "Sporta Avīze" un "Praktiskā Astroloģija", kā arī veido ziņu portālu "nra.lv", digitālu žurnālu ar lietotāja personalizētu saturu "Sofa" un darbojas foto ziņu jomā ar aģentūru "F/64PhotoAgency".

Jau vēstīts, ka pērn par uzņēmuma vienīgo īpašnieku kļuvis uzņēmējs Nauris Kāpostiņš.

Kāpostiņš kļuvis par vienīgo dalībnieku SIA "Mediju nams" mātes kompānijā SIA "MN mediji", kuras līdzšinējie īpašnieki vienādās daļās bija Lilita Seimuškāne, Armands Puče un Uldis Dreiblats.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!