Foto: LETA
“Pasažieru vilciena” rīcībā esošo ritošo sastāvu plānots atjaunot, nomājot jaunus elektrovilcienus un atjaunojot jau esošos dīzeļvilcienus.

Saskaņā ar "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Arta Birkmaņa otrdien valdība sēdē pausto, par ekonomiski izdevīgāko veidu, kā atjaunot uzņēmuma rīcībā esošo elektrovilcienu "parku", atzīta to noma uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredītresursi kļūtu lētāki nekā nomas izmaksas.

Pēc Birkmaņa teiktā, viena jauna elektrovilciena noma gadā izmaksās no 220 tūkstošiem latu līdz 230 tūkstošiem latu. Kopumā "Pasažieru vilciens" plāno nomāt 24 - 45 jaunus elektrovilcienus.

Šā gada 9. decembrī noslēdzas "Pasažieru vilciena" izsludinātais iepirkuma konkurss par deviņpadsmit jau esošo dīzeļvilcienu modernizāciju. Pēdējie šī iepirkuma rezultātā modernizētie dīzeļvilcienu sastāvi, saskaņā ar Birkmaņa prognozēto, tiks saņemti 2015. gada vēlā rudenī.

Satiksmes ministrija prognozē, ka jaunu vilcienu iegāde ļaus par aptuveni 15% samazināt energoresursu patēriņu un par 20% samazināt vilcienu uzturēšanas izmaksas, kas patlaban ir aptuveni 10 miljoni latu gadā.

Vienlaikus, pateicoties jaunam, komfortablākam ritošajam sastāvam, tiek prognozēts pasažieru plūsmas pieaugums par 20%, kas "Pasažieru vilcienam" dotu papildu ieņēmumus no biļešu tirdzniecības.

"Delfi" jau vēstīja, ka sākotnēji "Pasažieru vilciens" plānoja iegādāties jaunus vilcienus, piesaistot ES Kohēzijas fonda līdzekļus, taču ar spāņu ražotāju "Construcciones y Auxilar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) noslēgtais līgums par jauno vilcienu piegādi tika lauzts.

Patlaban CAF ar Latvijas valsti sācis strīdu par investīciju aizsardzības līguma pārkāpšanu, kā arī apstrīdējis Iepirkumu uzraudzības birojā "Pasažieru vilciena" izsludināto iepirkumu par dīzeļvilcienu modernizāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!