Foto: Publicitātes foto

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) joprojām nav saņēmis atbildi no Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF), kura uzvarēja jauno vilcienu iepirkuma konkursā, par noslēgtā līguma grozījumiem, pastāstīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

Lai nezaudētu Eiropas Savienības (ES) finansējumu jauno vilcienu iegādei, PV ar CAF pašlaik mēģina panākt vienošanos par pieciem grozījumiem jau 2.aprīlī parakstītajā līgumā.

Štokenbergs norādīja, ka atbilde no CAF nav saņemta un atturējās prognozēt, vai līdz 2.oktobrim, kad Spānijas kompānijai jāsniedz atbilde, tas tiks izdarīts.

Uz jautājumu, kas notiks, ja CAF atbildi šajā termiņā nesniegs vai tā būs negatīva, PV valdes loceklis vien atbildēja, ka vispirms jāsagaida šis datums, lai varētu runāt par tālākajām darbībām.

Runājot par strīdīgajiem pieciem punktiem iepirkuma līgumā, par kuriem PV vēlas panākt vienošanos ar CAF, Štokenbergs iepriekš vērsa uzmanību uz to, ka tie ir paši būtiskākie – gan par atpakaļpirkuma garantijām, gan par avansiem utt. "Pieci punkti ir tikai absolūtais minimums, par ko runājam," viņš paskaidroja.

Jau ziņots, ka Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF šā gada 2.aprīlī noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī Eiropas Komisija (EK) ir paudusi līdzīgu viedokli PV, ka plānotie līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību jauna iepirkuma konkursa veikšanai, un EK varētu izskatīt iespēju atklātajai neatbilstībai piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, kas ir 100 miljoni latu. Tādējādi šo summu vajadzētu segt no valsts budžeta. Pēc Satiksmes ministrijas paustā, parakstītais līgums vēl nav stājies spēkā, jo nav izpildīti līguma nosacījumi, kuri nosaka ES fondu finansējuma saņemšanu projektam pilnā apmērā.

Jaunā PV valde, kura tika iecelta pēc tam, kad līgumu parakstījusī PV valde maija otrajā pusē atkāpās no amata, līdz 31.maijam izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējam līgumprojektam, kuram akceptu deva Ministru kabinets. Veiktos grozījumus apstiprināja gan Satiksmes, gan Finanšu ministrija. Pašlaik par tiem norit sarunas ar CAF. Spānijas kompānijai atbilde jāsniedz līdz 2.oktobrim.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!