Foto: LETA

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) turpina vērtēt piedāvājumus jaunajā elektrovilcienu konkursā, pastāstīja Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers.

Viņš norādīja, ka indikatīvi konkursa otrajai kārtai varētu kvalificēties vismaz četri pretendenti, savukārt piektais piedāvājums vēl tiek vērtēts. Gala lēmums gan vēl nav par nevienu no pretendentiem.

Jau vēstīts, ka PV izsludinājis konkursu par 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi. Tostarp paredzēts, ka iepirkuma konkursa uzvarētājam būs jāpiegādā piepilsētas pasažieru elektrovilcieni, kā arī piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamais aprīkojums un jāveic personāla apmācība par piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu. Vilcienu iegādei PV iecerējis ņemt kredītu.

Galvenie vērtēšanas kritēriji konkursā būs vilcienu piegādes un dzīves cikla izmaksu summa, vērtējot uz vienu sēdvietu, vilcienu elektroenerģijas patēriņš, kā arī vilcienu piegādes termiņi. Vēlamais vilcienu piegādes laiks ir 2016.gads, bet pēdējais vilciens jāpiegādā ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas. Pieteikumus konkursā iesniedza pieci pretendenti - kompānija "Patentes Talgo", "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), "Stadler Polska", "Škoda Vagonka" un "Уральские локомотивы".

Lai uzlabotu pasažieru drošību, vilcienu salonos paredzēts uzstādīt videonovērošanas sistēmas. Tāpat pienesumu brauciena komfortam paredzēts nodrošināt ar pneimatisko balstiekārtu un skaņas izolāciju klusai un līganai gaitai, multifunkcionālajām zonām un labierīcībām, klimata kontroli vilcienu salonos, kā arī ar modernu pasažieru informācijas sistēmu. Plānots arī nodrošināt bezmaksas bezvadu internetu visos elektrovilcienos.

PV iepriekš norādījis, ka konkursa dokumentāciju izņēma vairāk nekā 30 pretendentu.

Savukārt sūdzības konkursā iesniedza vilcienu remontētājs "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un Dienvidkorejas uzņēmums "Hyundai Rotem Company".

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!