Foto: Publicitātes foto
Restorānu tīkls "Vairāk saules" šogad veidos jaunu ražotni un attīstīs uzņēmuma franšīzi, pirmdien raksta "Dienas Bizness".

Ieguldījumi jaunajā ražotnē sasniegs 200 000 latu un daļu no tā veidos Eiropas Savienības struktūrfondu finansējums. Bet kopumā šogad "Vairāk saules" savā attīstībā investēs 300 000 latus.

Jaunajā ražotnē Rīgā paredzēts ražot pastas, ravioli un pusfabrikātus restorānu tīkla "Vairāk saules" un veikalu "Pastarellia" vajadzībām. Jau šobrīd Rīgā darbojas četri "Pastarellia" veikali, kuros tiek realizētas pašu ražotās pastas, un to skaitu līdz gada beigām plānots palielināt vēl par diviem. Pēc ražotnes pabeigšanas tiks izstrādāti franšīzes nosacījumi, lai šo iespēju varētu piedāvāt visiem interesentiem.

Restorānu tīkla "Vairāk saules" un ģimenes uzņēmuma "Mārtiņa beķereja" līdzīpašnieks Mārtiņš Kalniņš atklāj, ka jau šobrīd interese par franšīzes iespējām ir no vairākiem Krievijas uzņēmējiem un investoriem.
Patlaban notiek ražotnes projektēšanas darbi, un drīzumā tiks izsludināta iepirkumu procedūra. Projekta realizācijā paredzēts piesaistīt arī ES struktūrfondu finansējumu. Pēc ražotnes izveides visiem tīklā iesaistītajiem uzņēmumiem būs iespēja nodrošināt vienādas kvalitātes produkciju.

Viens no mērķiem ir palielināt arī "Vairāk saules" restorānu skaitu, šobrīd Rīgā darbojas trīs restorāni. Šiem restorāniem jau izstrādāta jauna koncepcija, papildinot tradicionālo ēdienkarti ar Āzijas virtuvi, un šis solis jau attaisnojies. Apgrozījuma pieaugumu sekmējusi arī iespēja pasūtīt maltīti uz mājām, ko atšķirībā no krīzes gadiem klienti izmanto arvien vairāk.

Laikraksts atgādina, ka pēc franšīzes principa jau šobrīd Latvijā strādā ne tikai sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi, tostarp "Čili Pica", "Double Coffee", bet arī vairāki rūpniecības uzņēmumi – "Stenders", "Dzintars" un citi.

Savukārt "Mārtiņa Beķereja" attīstībā šogad plāno investēt ap 90 000 latu. Kalniņš stāsta, ka līdz ar ekonomikas atkopšanos radusies iespēja attīstīties un augt straujāk.

Iepriekš krīze "Mārtiņa Beķereju" sākusi ietekmēt nedaudz vēlāk nekā citus, un arī atgūšanās notikusi nedaudz ātrāk – jau 2010.gada nogalē bija vērojams neliels pieaugums – par 0,1% – pret iepriekšējo periodu. Kalniņš tam rod izskaidrojumu – konditorejas izstrādājumi nav luksusa prece un no tiem iedzīvotāji atteicās ievērojami mazāk nekā no restorānu apmeklēšanas.

2011.gads "Mārtiņa Beķerejai" bijis veiksmīgs – apgrozījums pieaudzis par 18% pret iepriekšējo gadu jeb par 253 000 latu, sasniedzot 1,67 miljonus latu. 2010.gads pabeigts ar nelieliem zaudējumiem, ko var skaidrot ar lieliem ieguldījumiem beķerejas atvēršanā Rīgā, Deglava ielā, nepiesaistot papildu kredītus, bet pagājušais gads jau noslēgts ar 84 000 latu peļņu.

Šobrīd "Mārtiņa Beķerejai" ir septiņas beķerejas, un jaunu atvēršana pagaidām nav plānota.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!