Foto: DELFI

"Rīgas satiksme" slēgs līgumu par 125 trolejbusu piegādi ar kompāniju "Škoda Electric". Līguma kopējā summa ir 131,8 miljoni eiro (93,57 miljoni latu), portālu "Delfi" informēja "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis.

Līgums paredz 125 savienoto 18 metrus garu trolejbusu "Škoda 27 TR" piegādi "Rīgas satiksmei" piecu gadu laikā ar iespēju pēc tam iegādāties vēl 38 trolejbusus. Trolejbusi tiek iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot 8 gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.

Jau ziņots, ka uzņēmums plānoja iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus. Uzņēmums skaidro, ka jauno transportlīdzekļu iegādes dēļ nav plānots celt sabiedriskā transporta biļešu cenas.

Iepriekšējais vērienīgais "Rīgas satiksmes" iepirkums bija zemās grīdas tramvaju iegāde. Pirmais zemās grīdas tramvajs 6. maršrutā sāka kursēt 2011.gada jūnijā. "Škoda" ražotos tramvajus RS iepirka par kopumā 52 miljoniem eiro (aptuveni 36,5 miljoni latu), tātad katrs tramvajs maksāja 2,6 miljonus eiro. Rūpnīcas pārstāvji atzina, ka Rīgas tramvaji ir īpaši, jo tie būvēti, ievērojot, ka sliedes ir platākas nekā daudzās citās Eiropas pilsētās. Tramvajs ir 31,64 metrus garš, tajā ietilpst 300 pasažieru, un tas pilnībā aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes.


Lai nodrošinātu šim projektam piešķirto finansējumu, šogad sākumā uzņēmums par vairāk nekā 140 miljoniem latu ieķīlājis "Nordea" bankā zemās grīdas tramvajus, tramvaju infrastruktūru un vairākus citus spēkratus.


"Rīgas satiksme"
apkalpo 19 trolejbusu maršrutus, gadā pa tiem pārvadājot vairāk nekā 45 miljonus pasažieru. Populārākais ir 15.trolejbusa maršruts, savukārt vismazāk pasažieru izmanto 20.trolejbusa maršrutu. Rīgas satiksmei kopumā ir 267 trolejbusi, no kuriem 95 ir 18 metrus gari un 172 - 12 metrus gari. No visiem trolejbusiem 2009.gadā ražoti ir 76, 2008.gadā - 62, 2007.gadā - 29 un 2005.gadā - 33. Pārējie trolejbusi ir vecāki par 10 gadiem. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!