Foto: LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) varētu vērtēt Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" reklāmas par jaunajiem braukšanas tarifiem, portālam "Delfi" norādīja PTAC.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) iepriekš informēja, ka ir saņēmusi vairāku Saeimas deputātu vēstuli, kurā lūgts izvērtēt Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" reklāmas par biļešu cenu palielināšanu sabiedriskajā transportā atbilstību likuma normām.

NEPLP pārsūtīja vēstuli PTAC, norādot, ka šādas reklāmas satura vērtēšana nav NEPLP, bet gan PTAC kompetencē.

PTAC pārstāve Sanita Gertmane portālam "Delfi" norāda, ka pagaidām NEPLP pārsūtītais iesniegums nav saņemts. Kad iesniegums tiks saņemts, tas tiks rūpīgi vērtēts. Visticamāk, "Rīgas satiksmes" reklāmas tiks vērtētas arī pēc būtības.

"Būtisks aspekts un kritērijs šajā un visās citās reklāmas un komercprakses lietās ir tas, vai un cik būtiski sniegtā informācija ietekmē vai var ietekmēt vidusmēra patērētāja ekonomisko rīcību," skaidro Gertmane.

Jau vēstīts, ka "Rīgas satiksme" četrās Latvijas radiostacijās ir izvietojusi audioreklāmu, kuras mērķis ir izskaidrot sabiedrībai, kā veidojušās jaunās biļešu cenas, kā arī informēt par domes noteiktajiem braukšanas atvieglojumiem.

Paredzēts, ka reklāma radiostacijās skanēs līdz 1.februārim, kad spēkā stāsies jaunās biļešu cenas. Tās izmaksas ir 13 tūkstoši eiro, ko pilnībā segs "Rīgas satiksme".

Saeimas deputāts Vilnis Ķirsis (V) saistībā ar kampaņu vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā ar lūgumu izvērtēt, vai reklāmā nav saskatāmas partijas "Saskaņa" politiskās aģitācijas pazīmes. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!