Foto: Publicitātes foto

Šveices vilcienu ražotājs "Stadler" patlaban nav gatavs atbildēt, vai būtu gatavs piedalīties jaunā vilcienu iepirkuma konkursā, ja tāds tiktu izsludināts, jo nav zināmi "iespējamā jaunā konkursa prasības un noteikumi", norādīja vecākais sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis.

"Patlaban ir pāragri spriest par piedalīšanos jaunā konkursā, jo pašreizējais iepirkums nav pārtraukts un jauns nav izsludināts. Nezinot iespējamā jaunā konkursa prasības un noteikumus, nav iespējams atbildēt, vai "Stadler" būtu gatavs startēt jaunā konkursā," skaidroja Fīrmanis.

Uz  jautājumu, vai tad, ja konkursa noteikumi būs pieņemami, uzņēmums izskatīs iespēju tad startēt kopā ar kādu Latvijas kompāniju, Fīrmanis norādīja, ka "Stadler Rail" grupa jau 2011.gada beigās parakstīja nodomu protokolu ar Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) par sadarbību dzelzceļa attīstības projektu jomā Latvijā.

Nodomu protokols paredzot ekskluzīvu "Stadler" un DLRR sadarbību jebkurā iepirkumā par elektrisko vai dīzeļvilcienu piegādi Latvijā. Vienošanās paredzot sadarbību dažādās jomās: ražošanā, montāžā, tehniskā apkopē, servisa nodrošināšanā, pēcpārdošanas aktivitātēs, kā arī vilcienu nodošanā ekspluatācijā un testēšanā.

Kā ziņots, ja netiks panākta vienošanās ar Spānijas uzņēmumu "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles" (CAF) par jauno vilcienu iepirkumu, AS "Pasažieru vilciens" rīkos jaunu konkursu, paredzot iepirkt tikai 34 elektrovilcienus, par katru maksājot aptuveni piecus miljonus eiro (3,5 miljoni latu). Kopējā iepirkuma summa tad būtu 170 miljoni eiro (117 miljoni latu), intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

"Jaunajā līgumā būs tikai vilcienu iegāde, līdz ar to tiek būtiski samazināta iepirkuma summa. Ja pašreizējā iepirkuma summa ir ap 600 miljoniem eiro (420 miljoni latu), tad jaunajā iepirkumā tiks pirkti 34 elektrovilcieni, katrs par aptuveni pieciem miljoniem eiro, līdz ar to aptuvenā konkursa summa varētu būt 170 miljoni eiro," skaidro Birkmanis.

Viņš norāda, ka jaunajā iepirkuma līgumā netiks ietverta 30 gadu vilcienu apkalpošana, turklāt "šajā plānošanas periodā dīzeļvilcienus tad neplānosim iegādāties".

Viņš gan arī uzsver, ka par šo jautājumu detalizētāk jārunā oktobra sākumā, kad būs beigušās sarunas par līguma grozījumiem ar CAF.

PV valde arī informē, ka jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem 2015.gada augustā.

Pašreizējais iepirkums paredz, ka jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa ar CAF paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

"Stadler Rail" grupa piegādā klientu vajadzībām pielāgotus risinājumus sliežu transportlīdzekļu būvei. Grupas uzņēmumi atrodas Šveicē, Vācijā, Polijā, Ungārijā, Čehijā, Itālijā, Alžirijā un ASV. Grupa nodarbina ap 3500 strādājošo. Vislabāk zināmās "Stadler Rail" grupas ražojumu sērijas pārstāv divstāvu daudzsekciju vilciens "KISS", posmots daudzsekciju vilciens "GTW" un vilciens "Regio-Shuttle RS1" dzelzceļu segmentā, kā arī tramvaji "Variobahn" un "Tango" tramvaju segmentā. Turklāt "Stadler Rail" grupa ražo 1000 milimetru platuma šaursliežu vilcienus, pasažieru vagonus un lokomotīves un ir vadošais ritošā sastāva ražotājs zobratu dzelzceļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!