Foto: Shutterstock
Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") pārsūdzējis tiesā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) 2011.gada 1.septembrī pieņemto lēmumu par pārkāpumiem AS "Pasažieru vilciens" (PV) izsludinātajā konkursā par jaunu elektrisko un dīzeļvilcienu iegādi, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Stadler" pārstāvis Filips Rajevskis.

Jau ziņots, ka 2011.gada 24.oktobrī IUB nolēma noraidīt "Stadler" iesniegto sūdzību un atļaut PV parakstīt vienošanos par vilcienu piegādi ar Spānijas uzņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF).

"Stadler" uzskata, ka IUB lēmums ir nepamatots un nelikumīgs, tādēļ šodien uzņēmums to pārsūdzējis Administratīvajā rajona tiesā, pieprasot lēmumu atcelt.

"Stadler" mērķis, pārsūdzot IUB lēmumu, ir godīgs konkurss, kas pilnībā atbilst visām Latvijas un starptautiskajām normām un kurā visiem dalībniekiem ir vienlīdzīgas izredzes, sacīja Rajevskis.

Jau ziņots, ka PV konkursā par jaunu pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu par uzvarētāju atzina Spānijas kompāniju, kas ieguva tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu.

Kā aģentūru LETA iepriekš informēja "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis, "Stadler" IUB vērsies, jo saskata pārkāpumus PV izsludinātajā jauno elektrisko un dīzeļvilcienu piegādes konkursā. Sūdzībā apgalvots, ka spāņu uzņēmuma CAF piedāvājums būtiski pārkāpj konkursa prasību attiecībā uz vilcienā noteikto minimālo sēdvietu un saliekamo sēdekļu skaitu.

"Stadler" arī uzskata, ka konkursa rīkotājs nav atvēlējis pietiekami daudz laika pēc 2011.gada 11.maijā veiktajām izmaiņām konkursa nolikuma jēdzienā "vienota platforma elektriskajam un dīzeļvilcienam", kas krasi un būtiski atšķiras no iepriekšējā nolikuma, lai konkursa dalībnieki varētu pienācīgi tām sagatavoties.

Šo pārkāpumu dēļ "Stadler" lūdzis IUB atcelt konkursa rīkotāja lēmumu pasludināt CAF par konkursa uzvarētāju, aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot PV pārtraukt konkursu.

Kā ziņots, PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.

9.martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām Kohēzijas fonda finansējums ir 100 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!