AD skaidro, ka cenu aptaujas rezultātā izvēlēti ekonomiski izdevīgākie piedāvājumi, līdz ar to gada laikā ATD ietaupīs gandrīz vienu miljonu latu. Tā kā valsts budžeta finansējums sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir samazināts par 20%, līdzekļu ietaupījums ir vitāli nepieciešams sabiedriskā transporta maršrutu tīkla saglabāšanai, norāda direkcija.

Pēc līgumu parakstīšanas "Autotransporta firma Jūrmala SV" sniegs pakalpojumus maršrutos Sloka - Beberbeķu kapi, Rīga – Jaunķemeri un Rīga – Sloka; Rīgas Taksometru parks" - maršrutos Rīga – Spuņņupe - Jaunķemeri, Rīga – Dubulti un Rīga – Vecumnieki; "AIPS" maršrutos Rīga - Bauska, Jelgava - Eleja – Bauska, Jelgava - Jaunsvirlauka – Bauska un Rīga – Emburga – Bauska; "Nordeka" maršrutos Rīga – Aizkraukle, Aizkraukle – Gulbene un Rīga - Madona – Gulbene; "Aizkraukles ATU" maršrutos Jēkabpils – Aizkraukle, Rīga - Valle – Kurmene un Rīga - Jaunjelgava – Aizkraukle; "Talsu autotransports" maršrutos Rīga – Tīnūži – Ogre un Rīga – Ogre; "Norma-A" maršrutos Rīga - Jaunjelgava – Subate un Rīga – Nereta; "Tukuma Auto" maršrutos Saldus - Zemīte – Tukums, Jelgava – Tukums, Bulduri - Spuņņupe - Sloka – Kalniņi un Rīga – Kalnciems; "Ogres autobuss" maršrutos Rīga - Madliena – Meņģele, Ogre - Suntaži – Sigulda un Rīga – Pāvulēni, bet uzņēmums "B-Bus" maršrutā Bauska - Kroņauce – Dobele.

Līgumi starp pārvadātājiem un AD tiks slēgti uz laiku no šā gada 1.augusta līdz brīdim, kad beigsies tiesvedība starp AD un pieciem pārvadātājiem, kuri 2008.gadā zaudēja konkursā par pakalpojumu sniegšanu lotē "Centrs 1", vai jauna konkursa noslēgumam, bet ne ilgāk kā līdz 2012.gada 31.decembrim. Līgumu nosacījumi paredz, ka pasažieru pārvadājumi ir jāveic ar transportlīdzekļiem, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

Lotē "Centrs-1" iekļauti 28 dažādi maršruti, kuri pamatā koncentrējas Latvijas vidienē. Tiesvedība par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu šajā maršruta tīkla daļā ilgst kopš 2008.gada.

Jau iepriekš vēstīts, ka šī gada sākumā ATD izsludināja atklātu konkursu par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus laikā, kamēr norit tiesāšanās starp direkciju un pieciem pārvadātājiem, kuri 2008.gadā zaudēja konkursā par pakalpojumu sniegšanu lotē "Centrs-1". Savus piedāvājumus konkursam iesniedza trīs pretendenti - "Liepājas autobusu parks"; pretendentu apvienība, kuras sastāvā ir "Tukuma auto", "AIPS", "Aizkraukles ATU", "Autotransporta firma Jūrmala SV" un "Ogres autobuss"; pretendentu apvienība, kuras sastāvā ir "Nordeka", "Rīgas Taksometru parks", "Norma-A" un "B- Bus", taču Iepirkumu uzraudzības birojs AD aizliedza slēgt līgumu ar izvēlēto uzvarētāju.

Autopārvadātāji "Tukuma auto", "Ogres autobuss", "Aizkraukles ATU", " Aips" un "Autotransporta firma Jūrmala SV" iepriekš vērsās tiesā, apstrīdot ATD 2008.gada 3.oktobra lēmumu par pakalpojumu sniegšanu reģionālajā starppilsētu maršrutu tīkla daļā "Centrs 1" no 2009.gada. Tā kā tiesa apturēja līguma slēgšanu ar "Nordeku", "Rīgas Taksometru parku", "Normu-A" un "Blagovest Tur", ATD uzdeva nodrošināt reģionālo starppilsētu autobusu satiksmi no 2009.gada 1.janvāra "Liepājas autobusu parkam" un "Jelgavas autobusu parkam". Savukārt Liepājas un Jelgavas autobusu parki slēdza apakšlīgumus par pakalpojumu sniegšanu "Centrs 1" ar sākotnēji uzvarējušajām firmām - "Nordeku", "Rīgas taksometru parku", "Normu-A" un "Blagovest Tur".