Foto: LETA
"Skonto būves" vadītājs Guntis Rāvis draud vērsties tiesā Vācijā pret "Möbius", kas kritizē Rīgas ostas Krievu salas infrastruktūras izbūves konkursu un jau divas reizes to apstrīdēja Iepirkumu uzraudzības birojā un arī publiski pārmetis Latvijas konkurentiem negodīgu rīcību. Rāvis uzskata, ka šādi izteikumi nodarīja kaitējumu "Skonto Būves" reputācijai, vēsta "Dienas Bizness".

Vācijas būvuzņēmums "Jo¬sef Möbius Bau-Aktiengesellschaft" (Möbius) jau divas reizes sniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par Rīgas brīvostas sludināto teju 100 miljonu latu vērto Krievu salas ostas izbūves konkursu, lai ostas aktivitātes pārceltu no pilsētas centra.

"Möbius" šonedēļ izvērsa kampaņu, rīkojot preses konferenci, kurā kritizēja konkursu un pauda aizdomas par konkursā uzvarējušās Latvijas pilnsabiedrības BMGS S (veido būvkompānija BMGS un "Skonto būve") negodīgu rīcību.


Šonedēļ "Möbius" publiski nācis klajā ar paziņojumu, kurā pauda aizdomas par to, ka BMGS S rīcībā varētu būt bijis "Möbius" konkursa piedāvājums. Tā kā "Möbius" piedāvājums satur komercnoslēpumu, tad šādas informācijas nonākšana konkurentu rīcībā kaitē uzņēmuma iespējām vienlīdzīgi konkurēt, iepriekš medijos izteicās "Möbius" nolīgtie juristi.

Tiešu pierādījumu gan Vācijas kompānijai nav, tomēr aizdomas esot radījuši BMGS S sniegtie paskaidrojumi IUB saistībā ar pirmo iesniegto sūdzību. "Paskaidrojumos BMGS S iekļāva ekspertu vērtējumu, kas bija par "Möbius" piedāvājumu, kas liecina, ka viņu ekspertiem bija pieejams Möbius piedāvājums," laikrakstam skaidrojusi zvērināta tiesu advokāte Agnese Hartpenga.

Savukārt "Skonto būves" vadītājs Guntis Rāvis "Möbius" pārstāvju izteikumus nosaucis par klajiem meliem. Rāvis laikrakstam uzsvēris, ka ar prasību pret "Möbius"
vērsīsies tiesā Vācijā. Tā kā šī būšot pirmā tiesāšanās Vācijā, tad prasības būtību juristi vēl precizējot, tomēr tā varētu būt prasība par "Skonto būvei" nodarīto zaudējumu piedziņu, gan prasība saistībā ar kaitējumu reputācijai, bet Latvijas tiesā ar līdzīgām prasībām kompānija vērsīsies pret "Möbius" nolīgto advokātu Sandi Petroviču, kurš iepriekš pauda viedokli, ka konkursa uzvarētājam bija pieejams "Möbius" iesniegtais piedāvājums.

Rāvis domā, ka "Möbius" apzināti izvērsis apmelojošu kampaņu, lai diskreditētu konkursa uzvarētāju dažas dienas pirms IUB sēdes, jo "šai kompānijai vienkārši izsmelti jebkādi argumenti, lai izskaidrotu, kāpēc viņi konkursā ir labāki par citiem".

Hartpenga savukārt neuzskata, ka ar "Möbius" paziņojumiem būtu nodarīts kaitējums "Skonto būves" reputācijai, jo "to var darīt, ja ir izceltas nepatiesas ziņas un apmelojumi, bet šoreiz par to nav runa, jo "mēs atsaucāmies uz dokumentiem, kuros konstatēts, ka BMGS S bija iespēja iepazīties ar Möbius piedāvājumu".

Jau ziņots, ka Rīgas brīvostas pārvalde (RBP) atkārtoti konkursā par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā par uzvarētāju atzinusi pilnsabiedrību "BMGS S", ar kuru paredzēts slēgt 88,71 miljonu latu vērtu līgumu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ceturtdien publicētais paziņojums.

IUB augusta sākumā aizliedza RBP slēgt 88,71 miljona latu līgumu ar pilnsabiedrību "BMGS S" par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā. Šāds lēmums tika pieņemts, izskatot personu apvienības "Aarsleff-Merko" un "Josef Möbius Bau - Aktiengesellschaft" iesniegto sūdzību. RBP valde pēc tam uzklausīja ziņojumu par IUB pieņemto lēmumu aizliegt slēgt daudzmiljonu līgumu infrastruktūras attīstībai Krievu salā, un tika nolemts, ka ostas iepirkuma komisijai jānovērš IUB konstatētie trūkumi.

Projekta galvenais mērķis ir novērst ostas aktivitāšu izraisīto vides degradāciju, jo patlaban lielākā daļa Rīgas brīvostas aktivitāšu notiek Andrejostā un Eksportostā, kas atrodas Rīgas vēsturiskā centra tiešā tuvumā Daugavas ziemeļu krastā.

Ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tā no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā.

Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četrām beramkravu (ogles, metāls, rūda) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!