Foto: LETA
Piektdien, 26.jūnijā, Jelgavā, Aviācijas ielā 2, svinīgā ceremonijā spāru svētku ozolzaru vainagu uzlika jumta spārēm AS "UVZ Baltija" vagonbūves rūpnīcas ražošanas korpusam, kura platība ir 23 000 kvadrātmetru.

AS "UVZ Baltija" padomes priekšsēdētājs Konstantīns Djomins un valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks apsveikuma runā pauda pateicību gan Krievijas, gan Latvijas valsts struktūrām, Jelgavas pilsētas pašvaldībai, kā arī projektā iesaistītajiem uzņēmumiem.

Djomins informēja, ka līdztekus 13,6 hektāriem zemes, ko AS "UVZ Baltija" iegādājās rūpnīcas vajadzībām no AS "Jelgavas cukurfabrika", abi uzņēmumi 1,7 hektārus zemes dāvinājuši pašvaldībai, kur pašvaldība īsteno labiekārtošanas darbus, kuru rezultātā būs izbūvēts jauns ielas posms 300 metru garumā, kā arī ietves un veloceliņi 670 metru garumā, kā arī tiks rekonstruēta ielu infrastruktūra 374 metru garumā.

No būvniekiem SIA "Lemminkainen Latvija" pārstāvis informēja, ka uzņēmums šai objektā pirmoreiz pielietojis jaunu vibropāļu tehnoloģiju, kuras gaitā pāļus iedzen zemē ar vibrācijas palīdzību. Pavisam objektā šādi ievietoti vairāk nekā 4000 pāļu.

SIA "Dzelzceļu būve" rūpnīcas teritorijā jau izbūvējuši jaunus sliežu ceļus aptuveni trīs kilometru kopgarumā, bet pavisam vagonu rūpnīcas teritorijā būs sliežu ceļi aptuveni četru kilometru garumā, no kuriem 900 metru sliežu ceļu atradīsies ražošanas telpās.

SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"" jaunbūvei piegādā betonu, un patlaban jau izlietots ap 700 tonnu betona. Tāpat plānots, ka šis uzņēmums būvēs noliktavu ēku.

Savukārt pašu galvenā lielā ražošanas ceha izbūvi īsteno SIA "SCM Latvia", un jau izbūvēts ēkas karkass un jumta konstrukcija. Rūpnīcas ražošanas ēkas kopējā platība ir ap 23 000 kvadrātmetru. Atsevišķi teritorijā atradīsies biroja ēka, noliktava, kā arī mazākas saimnieciskas ēkas.

Vagonu rūpnīcas būvi projektējuši Latvijas biroji SIA "RUP" un SIA "DB projekts".

Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš (ZZS) savā uzrunā pauda lepnumu, ka par vagonu rūpnīcas vietu izvēlēta Jelgava. Tāpat viņš jūtoties lepns, ka atkal tieši Jelgavā pirmoreiz tiek pielietotas jaunas tehnoloģijas. Tāpat Jelgavas mērs pauda prieku, ka šī industriālā teritorija atkal kalpos ražotnei.

"Esam lepni, ka Jelgavā ražos ne tikai Latvijas tautsaimniecībai, bet Eiropas Savienības mērogam nozīmīgus ražojumus, ka būs daudz jaunu darbavietu, tostarp pieprasījums pie inženiertehniskiem speciālistiem," pauda Rāviņš.

Kā ziņots, "UVZ Baltija" rūpnīcas būvniecība Latvijā tika atklāta pagājušā gada 5.jūnijā, piedaloties arī Valsts prezidentam Andrim Bērziņam.

Krievijas koncerna "Uralvagonzavod" ģenerāldirektors Oļegs Sijenko pērn preses konferencē pēc ceremonijas pastāstīja, ka tā būs modernākā vagonu rūpnīca Eiropā un tuvākajā laikā vienīgā spēs nodrošināt modernas tehnoloģijas ražošanā. Koncerna vadītājs skaidroja, ka jaunajā rūpnīcā Jelgavā tiks uzstādītas tādas iekārtas, kas ļaus dažu stundu laikā pārkārtot ražošanu citādam vagonu modelim. Rūpnīca ražos preču vagonus, kas pielāgojami dažādiem sliežu ceļu standartiem.

Ar pilnu jaudu vagonbūves rūpnīca sāks darboties 2015.gada sākumā. Tajā komplektēs dzelzceļa vagonus, kā arī veiks to remontu un apkopi. Ražotnē gadā ir iecerēts uzbūvēt līdz 2500 dažāda veida kravas vagonu un sasniegt 80 miljonu latu apgrozījumu. Gatavo produkciju uzņēmums plāno piegādāt Baltijas un NVS valstīm, bet nākotnē - arī Vācijai un citiem Rietumu tirgiem.

Sākotnēji "UVZ Baltija" rūpnīcā darba vietu varēs atrast teju 200 ar mašīnbūves nozari saistītu profesionāļu, kaut arī pats ražošanas process būs automatizēts.

Iepriekš Sačiks pastāstīja, ka lēmums izveidot ražotni Latvijā ir daļa no Krievijas lielākā vagonbūves koncerna "Uralvagonzavod" (UVZ) programmas, kas paredz darbības izvēršanu ārzemēs.

Rūpnīca atradīsies bijušās Jelgavas cukurfabrikas teritorijā, tās būvniecībā un teritorijas labiekārtošanā uzņēmums plāno investēt 14 miljonus latu (20 miljonus eiro). Paredzēts, ka ražotnes būvniecība noslēgsies 2014.gada rudenī, līdz tam arī Jelgavas pašvaldība apņēmusies sakārtot ar to saistīto infrastruktūru.

Ar pilnu jaudu vagonbūves rūpnīca sāks darboties 2015.gada sākumā. Ražotnē būvēs un komplektēs dzelzceļa vagonus, kā arī nodrošinās to remontu un apkopi. Gadā plānots uzbūvēt līdz 2000 dažādu veidu kravas vagonu.

Uzņēmums "UVZ Baltija" dibināts 2012.gada jūlijā. Tā apmaksātais pamatkapitāls ir 11 525 260 eiro. 100% "UVZ Baltija" akciju pieder koncerna "Uralvagonzavod" kompānijai "UVZ International S.a.r.l.".

1936.gadā dibinātais "Uralvagonzavod", kura 100% akciju pieder valsts īpašumu federālajai pārvaldes aģentūrai "Rosimuščestvo", aptver ražošanas uzņēmumus, zinātniski pētnieciskos institūtus un konstruktoru birojus. "Uralvagonzavod" būvē vilcienu vagonus, ceļu būves mašīnas un kara tehniku. Koncerna apgrozījums 2011.gadā bija trīs miljardi ASV dolāru (aptuveni 1,6 miljardi latu).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!