Piena pārstrādes uzņēmums "Food Union" nosūtījis pirmo saldējumu "Ekselence" un "Nu Smoothie" kravu uz Šanhaju, Ķīnā, tādējādi kļūstot par pirmo piena produktu ražotāju Latvijā, kas uzsācis eksportu uz Ķīnu.

Precīza tirgū virzīšanas stratēģija un aktivitātes vēl tiek plānotas, taču provizoriskā saldējumu "Ekselence" dubultajā šokolādes pārklājumā un augļu sorbetu "Nu Smoothie" cena būs aptuveni četri eiro gabalā.

Pirmā saldējuma krava uz Ķīnu ir 10 tonnas jeb 2 jūras konteineri. Plānots, ka pēc 45-60 dienu jūras ceļa no Rīgas brīvostas uz Hamburgas ostu un tad uz Šanhaju, saldējumi Šanhajas premiālajos veikalos City Super, City Shop un Ole parādīsies jau pašā augusta sākumā. Šis sūtījums organizēts sadarbībā ar Ķīnas Tautas Republikas trešo lielāko pārtikas koncernu Bright Food Group. Mēneša laikā ir plānots nosūtīt jau nākamo saldējuma kravu.

"Ieiešana Āzijas tirgū nav bijusi vienkārša vai viegla. Taču pateicoties mūsu laika un finanšu resursu ieguldījumiem, eksporta komandas pastāvīgai atrašanās Ķīnā, veiktajiem tirgus pētījumiem un dalībai izstādēs Ķīnā, labām attiecībām ar Bright Food Group, kā arī atbalstam Latvijā no Zemkopības un Ekonomikas ministrijām un Ķīnas vēstniecības Latvijā, mums ir izdevies īstenot sapni par Ķīnas tirgu. Tagad nākamais uzdevums ir veikt regulāras saldējuma piegādes, kā arī uzsākt piena produktu eksportu uz Ķīnu," skaidro AS "Rīgas piena kombināts" valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs. 

Starp jau Latvijā pazīstamajām "Ekselence" un "Nu Smoothie" garšām, uz Ķīnu ceļos arī šīs vasaras jaunumi, kuri Latvijas veikalos tik tikko sākuši parādīties - "Ekselence" ar zemesriekstu sviestu dubultajā šokolādē, "Ekselence" ar halvu 1 litra iepakojumā, un dabisks aprikožu biezeņa saldējums "Nu Smoothie". 

"Food Union" ir vadošais saldējuma ražotājs un eksportētājs Baltijas valstīs. Teju 70% no saražotā "Food Union" pārdod Latvijā, 30% eksportē uz 10 valstīm: Lietuvu, Igauniju, Krieviju, Baltkrieviju, Nīderlandi, Īriju, Vāciju, Lielbritāniju, Itāliju un Zviedriju. Līdz ar pirmās kravas nosūtīšanu, "Food Union" ir uzsācis eksportu uz Ķīnu. Šī gada eksporta fokusa tirgi, kurus plānots būtiski paplašināt ir Ķīna un Nīderlande, kā arī Lietuva un Igaunija.

"Food Union" jau ir veikusi virkni pētījumu par Ķīnas tirgu un tā patērētāju paradumiem un attieksmi pret piena produktiem, kuru rezultāti ir bijuši noderīgi veidojot kopējo Food Union eksporta stratēģiju uz Ķīnu. Tāpat "Food Union" ir izveidojusi atsevišķu eksporta komandu, kas gandrīz pastāvīgi uzturas Ķīnā un kuras uzdevums ir veidot attiecības ar partneriem Ķīnā.

"Delfi" jau ziņoja, ka šī gada martā abas "Food Union" ražotnes saņēma Ķīnas pārtikas drošības pārvaldības sistēmas (HACCP) sertifikātus, kā arī 30.aprīlī Ķīnas Tautas Republikas Sertifikācijas un akreditācijas administrācija (CNCA) iekļāva abas Food Union ražotnes piena produktu importētāju sarakstā, kas ļauj nekavējoties uzsākt produktu importu uz Ķīnu.

"Food Union" zīmols apvieno divus lielākos piena ražotājus Latvijā AS "Rīgas piena kombināts" un AS "Valmieras piens", un lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā - AS "Premia Foods".

Uzņēmums ir lielākais piena pārstrādātājs un vadošais uzņēmums pārtikas un dzērienu ražošanā Latvijā. Provizoriski "Food Union" apgrozījums 2014.gadā sasniegs 125 miljonus eiro. "Food Union" šobrīd strādā vairāk nekā 800 darbinieki. Tā ražotnes Latvijā iepērk pienu no teju 400 Latvijas zemnieku saimniecībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!