Foto: Publicitātes foto

Tiks vērtēta iespēja apvienot AS "Ventspils nafta" grupas uzņēmumus SIA "Ventspils nafta termināls" un SIA "LatRosTrans", intervijā pastāstīja "Ventspils naftas" valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups.

Apvienošana padarītu uzņēmumu darbību efektīvāku.

Kirkups skaidroja, ka "LatRosTrans" un "Ventspils naftas termināls" ir cieši saistīti uzņēmumi. "Terminālim bez cauruļvada ir maza nozīme un otrādi - nav jēgas no cauruļvada, ja nav termināļa. Abiem ir kopīgas dažādas funkcijas, tāpēc apvienošana var nest sinerģiju," teica "Ventspils naftas" vadītājs.

Uzņēmumā "LatRosTrans 34% daļu pieder Krievijas uzņēmumam "Transneft", un apvienošanai vajadzīga abu uzņēmumu īpašnieku -"Ventspils naftas" un "Transneft" - piekrišana.

Novembrī "LatRosTrans" valdes locekļa amatā stājās Dmitrijs Barkovs, kurš iepriekš strādāja "LatRosTrans" padomē un Krievijas uzņēmumā "Transneft". Viens no Barkova uzdevumiem būs skaidrot "Transneft" ieceri apvienot uzņēmumus un apvienošanas potenciālos ieguvums. "Tas nebūs viegls uzdevums, taču tas ir ļoti svarīgi. Nākamā gada pirmajā, otrajā ceturksnī vēlamies aktīvi virzīt šo ideju," teica Kirkups.

Pašlaik "LatRosTrans" ir patstāvīga kompānija. Tai ir 216 darbinieki, kuri līdz ar "LatRosTrans" un "Ventspils naftas termināla" saplūšanu varētu kļūt par daļu no globālās termināļu grupas VTTI. Tādējādi "LatRosTrans" darbiniekiem tiktu nodrošinātas labākas apmācības, tie varētu būt mobilāki, iegūt zināšanas citviet. Patlaban šie speciālisti ir mazliet atstāti novārtā. Ja "LatRosTrans" būtu daļa no lielākas grupas, tad kādas problēmas gadījumā būtu iespēja izmantot jau pārbaudītus risinājumus, skaidroja "Ventspils naftas" vadītājs.

Kirkups uzsvēra, ka ir ļoti svarīgi, lai "Transneft" turpina darbu šajā biznesā, jo "Transneft" pārvalda naftas produktu plūsmu pa cauruļvadu Krievijā un Baltkrievijā līdz Latvijas robežai. "Vērtējam pozitīvi, ka esam piesaistījuši "LatRosTrans" pieredzējušu vadītāju, kurš vēl nesen strādāja "Transneft". Viņš saprot, kā strādā "Transneft", un tas mums palīdzēs," teica "Ventspils naftas" vadītājs.

Viņš atzina, ka politiskā un ekonomiskā spriedze reģionā ietekmē biznesu. "Cauruļvads, terminālis ir pakalpojumu sniegšanas bizness naftas produktu tirgū. Spriedze reģionā darbu ļoti ietekmē. Krievija daudz līdzekļu investē savā infrastruktūrā - Primorskā, Ustjlugā, arī Melnajā jūrā. Tas apdraud "Ventspils naftas" biznesu, jo ir grūti piesaistīt naftas produktu plūsmu caur Latviju," teica Kirkups.

"Ventspils naftas termināls" ir lielākais un tehnoloģiski modernākais naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmums Baltijā. Tā īpašnieki ir "Vitol" piederošā "Ventspils nafta" (51%) un cits "Vitol" grupas uzņēmums "Eurotank Holding Sarl" (49%).

"LatRosTrans" ir Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kas nodrošina naftas produktu tranzītu pa maģistrālajiem cauruļvadiem. Tā īpašnieki ir "Ventspils nafta" (66%) un "Transneft" piederošais uzņēmums "Transnefteprodukt" (34%).

Šoruden "Vitol" kļuva par lielāko "Ventspils naftas" akcionāru. "Vitol" atpirks arī pārējās akcijas un pēc galīgā akciju atpirkšanas piedāvājuma noslēgšanās būs kļuvis par vienīgo "Ventspils naftas" īpašnieku. Tad "Ventspils nafta" aizies no regulētā tirgus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!