Foto: PantherMedia/Scanpix
Valsts Latvijas nacionālajā aviokompānijā "airBaltic" varētu ieguldīt arī mazāk finanšu līdzekļu, nekā iepriekš plānots, savukārt otra privātā akcionāra "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) finansiālo problēmu gadījumā, privāto investoru varētu aizstāt cits, otrdien žurnālistiem pēc valdības sēdes teica finanšu ministrs Andris Vilks.

"Es ļoti ceru, ka "airBaltic" gadījumā arī ar mazākiem ieguldījumiem var nodrošināt operatīvo darbību. Es neizslēdzu, ka par "airBaltic" varētu rasties interese arī citiem privātiem investoriem un aizstāt esošo investoru," sacīja Vilks.

Viņš pieļāva variantu, ka līdz ar "Latvijas Krājbankas" darbības apturēšanu, kas varētu radīt finansiālas problēmas BAS, tas tiktu aizstāts ar citu privāto investoru. Citu privāto investoru interesi gan Vilks nekomentēja. "Es pats neesmu tajos procesos, tas jāprasa Satiksmes ministrijai, bet es neizslēdzu tādu variantu. Es domāju, ka tajā jomā arī strādā. Tas ir pietiekams starta signāls. Kompānija ir pietiekami interesanta – reģionāla līmeņa spēlētājs. Ar mazākām finanšu injekcijām te varētu parādīties stratēģiski investori," klāstīja finanšu ministrs.

Vilks pieļāva, ka valsts "airBaltic" varētu ieguldīt mazāk finanšu līdzekļu, nekā plānots iepriekš. "Mēs varam ar mazākām injekcijām nodrošināt tālāko kompānijas darbību. Pat ja nevarēs privātais investors," viņš pieļāva.

Ministrs arī bija pārliecināts, ka šogad valsts ieguldīs "airBaltic". "Es neredzu iemeslus, kapēc to nedarīt. Iespējams, varētu vien aizstāt privāto investoru," paskaidroja finanšu ministrs.

Viņš arī pauda viedokli, ka Lietuvas valdība neuzvedīsies agresīvi pret Latviju un "airBaltic" un neprasīs atdot aizdotos līdzekļus.

Jau vēstīts, ka "Latvijas Krājbanka" ir viens no lielākajiem aviosabiedrības un tās līdzīpašnieka – BAS – kreditoriem. Valdība ar BAS pēc ilgām sarunām vienojās, ka "airBaltic" pamatkapitālā proporcionāli kopumā tiks ieguldīti gandrīz 100 miljoni latu. Paredzēts, ka sākotnēji kompānijā tiks ieguldīti 30 miljoni latu, tostarp valsts ieguldīs 16 miljonus latu, bet BAS – atlikušos 14 miljonus latu. Savukārt pēc tam vienā vai divos posmos "airBaltic" pamatkapitāls tiks palielināts par aptuveni 70 miljoniem latu.

Latvijas Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padome 21.novembrī nolēma apturēt "Snoras" meitasbankas "Latvijas Krājbankas" visu finanšu pakalpojumu sniegšanu. Lēmums pieņemts, pamatojoties uz konstatēto līdzekļu iztrūkumu bankā, par ko ir informēta Ģenerālprokuratūra.

"Snoras" pieder nedaudz vairāk kā 60% "Latvijas Krājbankas" akciju. Pēc aktīvu apmēra "Latvijas Krājbanka" septembra beigās bija devītā lielākā no 31 Latvijas bankas.

"airBaltic" dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un "Baltijas aviācijas sistēmas" ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder bijušajam "airBaltic" prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!