Foto: Publicitātes attēli
Nepieciešami vienādi spēles noteikumi degvielas tirdzniecībai vasarā, pauda AS "Virši-A" Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs.

Latvija apņēmusies nodrošināt, ka no atjaunojamiem energoresursiem (AER) saražotas enerģijas īpatsvars transportā 2020.gadā ir vismaz 10% no enerģijas galapatēriņa sektorā.

Andrianovs klāstīja, ka patlaban noteiktais biodegvielas obligātais piejaukums dīzeļdegvielai pieļauj izņēmumu attiecībā uz arktisko dīzeļdegvielu, jo netiek ierobežots tās tirdzniecības periods, kā rezultātā tirgotāji vasarā izvēlas tirgot arktisko degvielu bez 5% biopiejaukuma.

"Biodegvielas tonnas cena ir aptuveni divas reizes lielāka nekā fosilās dīzeļdegvielas tonnas cena, kā rezultātā biopiejaukums sadārdzina litra cenu gala patērētājam. Ja tirgū nav skaidri definēti biopiejaukuma nepieciešamības un izmantošanas noteikumi, kā tas ir, piemēram, kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā, tad degvielas tirgotāji un klienti izvēlas dīzeļdegvielu bez biopiejukuma, kura ir lētāka," skaidroja Andrianovs.

Viņš uzsvēra, ka Latvija vēlas palielināt AER izmantošanu autotransportā, līdz ar to svarīgi noteikt skaidrus un vienādus spēles noteikumus, piemēram, nosakot laika periodu, kurā dīzeļdegvielas tirdzniecība atļauta tikai ar biopiejaukumu.

Jau ziņots, ka Ekonomikas ministrija (EM) piedāvājusi noteikt, ka periodā no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim gan mērena klimata, gan arktiskos un bargos ziemas apstākļos izmantojamu dīzeļdegvielu drīkst tirgot tikai, ja tai pievienota biodegviela, kura atbilst ilgtspējas kritērijiem 4,5-5% apmērā pēc tilpuma.

EM sagatavojusi ziņojumu par AER izmantošanu transporta sektorā, kas izskatīts Ministru kabineta komitejā. Valdībā to paredzēts skatīt nākamnedēļ. Ziņojumā tostarp piedāvāts noteikt periodu, kurā dīzeļdegvielu drīkst tirgot, tikai, ja tai pievienota biodegviela.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!