IUB vadītāja: pārkāpumu gadījumā jauno vilcienu iegādē var būt Eiropas finanšu korekcijas 25% līdz 100% apmērā  (30)

Bizness

Foto: LETA

Ja Eiropas Savienības auditori konstatēs pārkāpumus vai trūkumus vērienīgajā jauno vilcienu iepirkumu konkursā, var sekot Eiropas finanšu korekcijas 25% līdz 100% apmērā, intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" (SB) uzver jaunieceltā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītāja Dace Gaile.

"Šobrīd laimīgi ir tikts līdz tam, ka vilcienu iegādes līgumu it kā varētu slēgt. Bet šeit atkal runa ir par līguma grozījumiem... Ir līguma projekts, ko zināja visi iespējamie dalībnieki šajā iepirkumā. Tajā bija visai skaudri nosacījumi, bet tāda nu bija pasūtītāja izvēle. Šie līguma nosacījumi tagad ir grozīti, un šajā brīdī jau ir jābūt ļoti uzmanīgiem – tā ir ES Kohēzijas fonda nauda, un gadījumā, ja Eiropas auditori uzskatīs, ka izdarītie grozījumi ir būtiski, pastāv risks, ka varētu tik veiktas finanšu korekcijas valstij," norāda Gaile.

"Mēs varētu saņemt ļoti nopietnas finanšu korekcijas brīdī, kad pārbaudi veiks auditori. Un tās var draudēt ļoti reāli, un tās būs jāatmaksā valstij. Šo korekciju var noteikt 25% līdz pat 100% apmērā," brīdina amatpersona.

Viņa atzīst, ka "šī epopeja parādīja mūsu pieredzes trūkumu tik liela mēroga starptautiskiem konkursiem". "Bija skaidrs, ka galvenie spēlētāji šeit būs starptautiskie uzņēmumi, un mums šeit pietrūka pieredzes," intervijā pauž Gaile.

Jau ziņots, ka Administratīvā apgabaltiesa trešdien noraidīja Šveices uzņēmuma "Stadler" blakussūdzību par Administratīvās rajona tiesas atļauju turpināt vērienīgo jauno vilcienu iepirkumu, kamēr lieta vēl nav izskatīta pēc būtības Administratīvajā rajona tiesā.

Administratīvā rajona tiesa šā gada 25.janvārī lēma neapturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību un atļaut AS "Pasažieru vilciens" (PV) turpināt 429,24 miljonus latu vērto iepirkumu un slēgt līgumu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF).

PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pagaidām gan līgums ar CAF par vilcienu piegādi vēl nav noslēgts, jo tas tiek precizēts saskaņā ar valdības norādēm. Tālab CAF jau trīs reizes piekritis pagarināt vilcienu iepirkuma piedāvājuma termiņu.

Valdība iepriekš iebilda pret PV iecerēto līgumu ar CAF, jo tas neesot atbildis konkursa prasībām. Janvāra beigās valdība deva zaļo gaismu līguma slēgšanai ar CAF, ja tiks izpildīti divi nosacījumi: ja līgumprojekts atbildīs konkursa nolikumā prasītajam galvenokārt attiecībā uz finanšu un avansa jautājumiem, kā arī, ja Administratīvā rajona tiesa neapturēs konkursa norisi. Tas arī nākamajā dienā pēc valdības sēdes nenotika, tiesai lemjot par labu vilcienu iepirkuma turpināšanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!