Kad grūti pamosties: vienkārši veidi, kā sev un bērnam atvieglot rītus

Kad grūti pamosties: vienkārši veidi, kā sev un bērnam atvieglot rītus
Foto: Shutterstock

Daudziem bērniem celšanās no rītiem var sagādāt ārkārtīgi lielas problēmas, mošanās procesam pārtopot ilgstošā niķošanās maratonā. Situācijas, kad bērns nekādi nespēj pārlikt kāju pāri gultas malai un piespiest sevi piecelties, arī pieaugušajiem nav no vieglākajām. Šajā rakstā iepazīstināsim ar pāris idejām, kas mošanos varētu atvieglot!

Laicīga likšana gulēt. "Child Development Info" raksta, ka bērniem ir nepieciešams strikts režīms, kas saistīts ar gulētiešanas laikiem. Bērniem ir svarīgi ieviest konkrētus rituālus. Katram tie var būt citādi – vienam nostrādā vakara pasaciņa, dziesmiņa, citam vanna, bet vēl kādam – rotaļlietu nolikšana gultiņā. Gulētiešanas process var vilkties pat divu stundu garumā – nedomājiet, ja pulkstenis nosit 21 vai 22, bērnam jāaizmieg. Lai bērns pie šāda režīma pierastu, atvase jāradina ilgāku laiku.

  • Noderīgus padomus un metodes, kā bērnus mierīgi un bez rūpēm nolikt gulēt, atradīsi šeit.

Jestra pamošanās. Tāpat kā ir nepieciešami vakara rituāli, arī no rītiem vajadzētu izdomāt radošu veidu, kā palīdzēt mazajām ačtelēm vērties jaunai dienai. Te lieki var noderēt mūzikas atskaņošana vai dziedāšana no rītiem. Var arī pamēģināt motivēt bērnu ar kādu "bonusiņu", piemēram, ja laicīgi pamodīsies, saģērbsies un dosies brokastot, vecāki atļaus paskatīties mīļāko multfilmu, pazīmēt vai izpausties jebkādā citā viņam iemīļotā nodarbē.

Kad grūti pamosties: vienkārši veidi, kā sev un bērnam atvieglot rītus
Foto: Shutterstock

Gatavojies jau vakarā. Pāris minūtes no rītiem tik svarīgā miega var ieekonomēt, ja mantas tiek sakārtotas jau vakarā – drēbes, mugursoma u.c. Vēl bērnam var palīdzēt pamosties iemīļotie ēdieni, tāpēc jau vakarā pasaki, ka no rīta pagatavosi vai ļausi mieloties ar iecienītāko jogurtu vai kādu citu gardumu, kas bērnam sagādā prieku.

Izveido "pamošanās plānu". Bērniem ir vieglāk atcerēties un saprast, kas darāms, ja tas ir acu priekšā uzrakstīts – kopīgi sarunājiet un izdomājiet punktus, kuri konkrētā secībā mazajam ķiparam no rīta jāveic (piemēram, 1. Saklāt gultu, 2. Nomazgāt seju u.c.). Ja bērns arī redzēs un skaidri apzināsies, kas no rīta ir obligāti izdarāms, ar laika plānošanu var veikties daudz raitāk.

Šajā rakstā izlasi par dažādām prasmēm, kādas bērnam vajadzētu apgūt pirms sākšanas iet skolā.

Kad grūti pamosties: vienkārši veidi, kā sev un bērnam atvieglot rītus
Foto: Shutterstock

Dzīvnieku iesaistīšana. Ja mājās ir kāds četrkājainais draugs, vari izmantot viņu mīļumu savā labā. Noliec blakus bērna gultai sunīti vai kaķīti (ja atļauj kāpt gultā, var arī nolikt blakus) –paredzams, ka acis drīz vien mazajam būs vaļā un bērns gribēs samīļot savu mīluli.

Pieredzes gūšana. Reizēm ir jāļauj bērnam pašam saprast, kādas var būt sekas nespējai laicīgi piecelties no rītiem. Visdrīzāk rezultātā tiks kavēta skola, kādas citas nodarbības, svinības, lielā steigā ēstas brokastis, kaut kas aizmirsts mājās u.c. Šādas situācijas bērnu var sadusmot, bet tas liks viņam no rītiem celties laicīgāk un apzināties, ka steiga un kavēšana kaitē viņa dienas gaitām.

Source info

Calis.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Iesaisties sarunā!