Piecas porcijas dārzeņu un augļu dienā jeb Gadu veca bērna veselīga ēdināšana
Foto: Shutterstock

Tavs mazulis jau nosvinējis pirmo dzimšanas dienu vai ir vecumā līdz pusotram gadam? Tad tev, iespējams, varētu noderēt padomi par mazuļu ēdināšanas noslēpumiem šajā vecumposmā. Šis ir laiks, kad bērns beidzot var ēst daudzveidīgu un pilnvērtīgu ēdienu, un vairs nav nekādu problēmu ģimenei ieturēt maltītes kopā.

Pirmā dzīves gada beigās līdz šim tik ēdelīgais bērns nereti var kļūt noraidošs un izvēlīgs. Aptuveni šajā laikā strauji samazinās augšanas ātrums, līdz ar to dabiski pazeminās arī apetīte. Turklāt bērna jaunapgūtā staigāšanas prasme un no tās izrietošās patstāvības apziņa nozīmē, ka mazo būs grūti mierīgi nosēdināt pie galda uz ilgāku brīdi. Izprotot šīs izmaiņas, tu spēsi labāk pielāgoties bērna jaunajām vajadzībām.

Kā savā grāmatā "Zīdaiņa un mazuļa uzturs" uzsver tās autore Anabella Karmela, veselības speciālisti iesaka visiem ik dienu censties apēst piecas porcijas dārzeņu un augļu (neskaitot kartupeļus). No šīs skaitļa neesot jābaidās, jo patiesībā tas nav tik daudz, kā izklausās. Ir pilnīgi iespējams iekļaut bērna ēdienkartē piecas porcijas augļu un dārzeņu dienā.

Uztura plāns "pieci vienā dienā"

Lai dienā tavs bērns apēstu vismaz piecas augļu un dārzeņu porcijas, pamēģini ievērot šādu sistēmu:

  • Brokastīs pasniedz kādu svaigu vai vārītu augli vai atšķaidītu augļu sulu;
  • Pusdienā noteikti iekļauj porciju dārzeņu vai salātu, bet desertā pasniedz svaigus vai vārītus augļus;
  • Vakariņās pasniedz dārzeņus, bet maltīti noslēdz ar svaigiem augļiem vai augļu pudiņu.

Source info

Calis.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Iesaisties sarunā!