Ikdienā veicamas darbības, lai mazulis augtu fiziski spēcīgāks

Ikdienā veicamas darbības, lai mazulis augtu fiziski spēcīgāks
Foto: Shutterstock

No malas varētu šķist, ka bērni, kuri vēl nav iemācījušies patstāvīgi staigāt, dienu no dienas guļ uz rotaļlietu paklāja un bezbēdīgi bauda dzīvi. Patiesībā papildus gulēšanai mazuļi veic dažādas darbības, piemēram, vienkāršu kāju spārdīšanu vai locīšanos, kas palīdz attīstīt muskuļu spēku un būs nepieciešams galvas turēšanā, rāpošanā un arī staigāšanā. Lūk, vēl pāris ikdienišķas darbības, kuras var palīdzēt mazajam kļūt stiprākam!

Turpmāk vari sevi saukt ne tikai par mammu vai tēti, bet arī personīgo treneri. Lielāko dienas daļu bērns pavada uz muguras, tāpēc vienkārša pagriešana uz vēdera var palīdzēt mazajam kļūt spēcīgākam – šādā pozīcijā labāk aug kakla, muguras, roku, plecu un arī vēdera muskuļi.

Pašās pirmajās reizēs noliec mazuli šādā pozā trīs līdz piecas minūtes un noteikti apgulies blakus uz vēdera arī tu. Kopā jautrāk! Stāsti bērnam pasakas, dziedi, rādi apkārtējo vidi, sauc vārdos u.c., lai atvasē rastos interese par pasauli viņam apkārt. Mazajam ķiparam zem vēdera vari nolikt arī sarullētu sedziņu.

Bērns sākumā var izrādīt satraukuma pazīmes par notiekošo, taču ar laiku situācijai krasi jāuzlabojas.

Vēl kakla, plecu un muguras muskuļi var kļūt spēcīgāki, ja mazo pēc iespējas ātrāk cenšas rosināt sēdēt. Neskatoties uz to, ka sākumā bērns jātur un jārosina sēdēt tev, ar laiku radīsies pieradums, kas vainagosies labākā balansēšanas spējā un muskuļu spēkā.

Ikdienā veicamas darbības, lai mazulis augtu fiziski spēcīgāks
Foto: Shutterstock

Šo vienkāršo, taču efektīvo uzdevumu kopā ar mazuli vari veikt, sākot no mazuļa sešu nedēļu vecuma. Ja bērniņš vēl ir pārāk mazs, lai turētu galviņu, tev jāpiepalīdz, taču ar laiku mazulis spēs to darīt pats. Neuztraucies, ja bērns uzreiz nevar nosēdēt šajā pozā – tas prasa laiku.

Vecā labā pedāļu mīšana! Darbību, kad ar kājām tiek imitēta pedāļu mīšana, nereti ikdienas treniņos izmanto pieaugušie – arī mazuļiem šī darbība palīdz stiprināt kājas, potītes un gurnus. Kamēr bērniņš laiski guļ uz muguras, droši vari šo darbību veikt trīs līdz piecas reizes un pēc pauzes atkārtot vēlreiz. Pedāļi jāmin tik ilgi, kamēr bērns turpina smaidīt kā maija saulīte un izrādīt interesi notiekošajā.

Kamēr lielie vīri cilā svarus, arī mazulis var piedalīties treniņu procesā. Viņam svaru vietā dod rotaļlietas, kuras dienas laikā izmētātas pa istabu – priekšmetu celšana uzlabo bērnam gan roku, plecu un plaukstu muskuļu spēku, gan arī koordināciju. Triju līdz četru mēnešu vecumā droši variē ar dažādu formu un lielumu mantiņām, kā arī izdomā ar tām kādu interesantu spēli, piemēram, kārtošanu pēc lielumiem, lai mazajam nodarbe šķistu pietiekoši aizraujoša.

Rakstā izmantota informācija no "Parents".

Source info

Calis.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Saistītie raksti