Kā attīstīt un saglabāt radošu domāšanu bērnos – diskusija pēc filmas 'Turpinājums' īpašā seansa

Kā attīstīt un saglabāt radošu domāšanu bērnos – diskusija pēc filmas 'Turpinājums' īpašā seansa
Foto: DELFI

Ne mazums diskusiju vērtus tematus par bērniem, izglītību un pasaules redzējumu radījusi kino leģendas Ivara Selecka filma "Turpinājums". Lai pārrunātu jautājumus, kas skar šodienas ģimenes Latvijā, kino "Spendid Palace" tiks rīkoti īpaši seansi ar dažādu ekspertu piedalīšanos. Rīt, 17. aprīlī pulksten 18 vecāki un citi interesenti aicināti noskatīties filmu "Turpinājums" un pēc tās piedalīties diskusijā "Kā attīstīt un saglabāt radošu domāšanu bērnos?".

Savukārt trešdien, 18. aprīlī pulksten 18 diskutēs par mūsdienu izglītības sistēmu un ietekmi uz bērnu.

Diskusijā "Kā attīstīt un saglabāt radošu domāšanu bērnos?", kas notiks pēc filmas seansa, piedalīsies izdevniecības "Liels un mazs" vadītāja Alīse Nīgale, sociālantropoloģe Karīna Vasiļevska-Das un filmas producents Gints Grūbe, kuri kopā ar skatītājiem runās par to, kā saglabāt un veicināt bērnos zinātkāri un interesi par pasauli.

Savukārt trešdienas, 18. aprīļa, īpašajā diskusijā pirms kino seansa sociālantropologs Roberts Ķīlis, rakstnieks Pauls Bankovskis un žurnāliste Sanita Jemberga runās par šodienas izglītības sistēmu, jo viena no apspriestākajām tēmām pēc filmas noskatīšanās ir liecību saņemšana un bērnu pārdzīvojumi.

Kā jau vēstīts, filma "Turpinājums" iecerēta kā ilgtermiņa kino vērojums par atjaunotajā Latvijas Republikā dzimušu paaudzi. Plānots, ka tieši šos pašus filmas varoņus ik pēc lielāka dzīves posma noslēgšanās filmēs atkal, lai noskaidrotu, kā šo cilvēku dzīve veidojas un kas to ir ietekmējis.

"Pārsteidza tas, ka bērni bija interesantāki un gudrāki, nekā biju iedomājies. Darbs pie filmas radīja pamatīgu pēcgaršu, raisot gan rūgtas pārdomas, gan liekot noformulēt savu attieksmi vairākos ar izglītību saistītos jautājumos. Ir radušās bažas par to, vai mūsdienu bērni, kuri lielākoties atdarina filmu varoņus un retāk pievēršas grāmatām, nezaudē savu tēlainās domāšanas potenciālu. Vai iecere grāmatu un burtnīcu vietā skolās pāriet uz planšetdatoriem pavisam neizskaudīs rakstīšanu ar roku – bet pirkstu kustināšana taču attīsta domāšanu! Vai bērni izglītības reformu panāktajās lielajās klasēs, kur skolotājs fiziski nespēj veidot kvalitatīvu dialogu ar katru, nebūs zaudētāji?" taujā Seleckis.

Filma veidota divus gadus, sākot no 2015. gada septembra, kad trīs gadus pirms Latvijas simtgades, mācības pirmajā klasē dažādos Latvijas novados sāk pieci bērni. "Turpinājums" seko viņu gaitām visa pirmā skolas gada garumā. Mācību sākums pirmajā klasē iezīmē robežu starp bērnības bezrūpību un pirmajiem nopietnajiem pienākumiem, nepieciešamību veidot jaunas attiecības un pielāgoties jaunajiem apstākļiem. Pirmā skolas gada laikā bērnu apzinātā pasaule kļūst lielāka, un šis plašums spēj nest gan daudz patiesa prieka, gan reizēm arī pirmos sarūgtinājumus vai vilšanos.

"Turpinājums" tapusi Nacionālā kino centra programmā "Latvijas filmas Latvijas simtgadei". Režisors Ivars Seleckis ir viens no leģendārās Rīgas dokumentālās kino skolas pamatlicējiem. Savukārt filmas radošajā komandā ietilpst operators Valdis Celmiņš, producenti Antra Gaile un Gints Grūbe, komponists Kārlis Auzāns, skaņu režisors Ernests Ansons, montāžas režisore Andra Doršs, montāžas un scenārija konsultante Krista Burāne, varoņu izpēti veica Dace Dzenovska un Antra Gaile. Filma tapusi studijā "Mistrus Media", un "Turpinājums" ir jau otrā Ivara Selecka filma, kas top šajā studijā.

Source info

Calis.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Iesaisties sarunā!