Kā palīdzēt, ja bērna hiperaktivitāte rada grūtības skolā – aicina uz bezmaksas lekciju

Kā palīdzēt, ja bērna hiperaktivitāte rada grūtības skolā – aicina uz bezmaksas lekciju
Foto: Shutterstock

Vecākus, kuru bērniem ir diagnosticēts uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms (UDHS) vai ir aizdomas par to, kā arī skolotājus un skolas psihologus, veselības centrs "Vivendi" aicina uz bezmaksas informatīvo lekciju "Kā palīdzēt, ja bērna hiperaktivitāte rada grūtības skolā".

Nereti bērniem rodas mācīšanās grūtības vai uzvedības problēmas, traucējumi saskarsmē ar vienaudžiem un pieaugušajiem hiperaktivitātes, impulsivitātes vai personības traucējumu dēļ. Un tie ir tikai daži simptomi, kuri patiesībā raksturo UDHS.

UDHS ir viens no visbiežāk sastopamajiem psihisko traucējumu veidiem bērniem, kas aptuveni trešdaļai pacientu var saglabāties arī pusaudžu un pieaugušā vecumā. UDHS zēniem diagnosticē trīsreiz biežāk nekā meitenēm, bet tas izpaužas vienādi abiem dzimumiem.

Šiem bērniem ir grūtības koncentrēt uzmanību, novērojama hiperaktivitāte un impulsivitāte, kas nozīmīgi traucē saskarsmes iemaņu attīstīšanai un socializācijai. Šādiem bērniem ir grūti iekļauties vienaudžu kolektīvā, viņiem ir zems pašvērtējums, novērojama trauksme, depresija, personības traucējumu iezīmes. Neatklāts un neārstēts UDHS būtiski paaugstina citu psihisko traucējumu (piemēram, grūtības koncentrēties mācībām, problēmas ar uzvedību, atkarība no vielu lietošanas) attīstības risku, kas var nelabvēlīgi ietekmēt visu turpmāko dzīvi, skaidro veselības centra speciālisti.

Bērnam ar UDHS nepieciešams strukturēts, sistemātisks atbalsts, lai apgūtu sociāli piemērotu uzvedību un kompensētu tās spējas, kas viņam ir traucētas. It sevišķi īpašas vajadzības nepieciešamas mācību procesā un skolai jānodrošina atbalsts, kas ļautu iespējami mazināt UDHS simptomu ietekmi uz zināšanu apguvi. Nereti skolēniem grūti koncentrēties un sekot līdzi skolotāja domu gaitai, garākiem argumentiem, tādēļ nepieciešams papildus atbalsts mācību motivācijai, lai saglabātu uzmanību, padarot uzdevumus interesantus un interaktīvus.

Kā palīdzēt, ja bērna hiperaktivitāte rada grūtības skolā – aicina uz bezmaksas lekciju
Foto: Shutterstock

UDHS novēršanā primārā nozīme ir nemedikamentozām terapijas metodēm: vides piemērošanai, apmācībām vecākiem un skolotājiem, sociālo iemaņu trenēšanai, kognitīvi biheiviorālajai un atbalsta psihoterapijai pusaudžiem un pieaugušiem individuāli vai grupās.

Bezmaksas lekcijas laikā klīniskā psiholoģe Kristīne Dūdiņa iepazīstinās vecākus un skolotājus ar uz pierādījumiem balstītām nemedikamentozām terapijas metodēm bērniem ar UDHS. Savukārt deju un kustību terapeite Irina Panovska atklās, kā ar kustības terapiju var palīdzēt bērniem kontrolēt impulsus, uzlabot koncentrēšanās spējas, veicināt sociālās prasmes un daudz ko citu. Abas speciālistes sniegs atbildes uz vecāku un pedagogu interesējošiem jautājumiem.

Bezmaksas informatīvā lekcija notiks 11. oktobrī no pulksten 18.15 līdz 20 veselības centrā "Vivendi", Dzirnavu ielā 16, Rīgā. Pieteikšanās lekcijām pa tālruņa numuru 204 51 777 vai e-pastu info@vivendicentrs.lv.

Source info

Calis.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Noderīgas saites

Iesaisties sarunā!