Foto: DELFI
Dailes teātra aktrise un teātra galvenā režisora Dž.Dž. Džilindžera mīļotā sieviete Elīna Dzelme (attēlā) šopavasar atklāja savu pirmo gleznu izstādi, un jaunā māksliniece neslēpj, ka ar gleznu pārdošanu viņai veicas ļoti labi.

Sarunā ar izklaides portālu Mango Dzelme pastāstīja, ka no martā atklātās izstādes ar nosaukumu FEST ANTIFRIGIA jeb Svētki pret neauglību pircējus atradušas jau desmit gleznas, bet pirms tam māksliniecei izdevies pārdot arī citus darbus.

Savu darbu pircēju vārdus māksliniece nosaukt nevēlas, bet atklāj, ka starp tiem ir gan uzņēmēji, gan mākslinieki, gan vienkārši tie, kuriem viņas gleznas patīk un kuri var atļauties tās iegādāties.

Pēc izstādes atklāšanas atsevišķos medijos parādījās informācija, ka aktrises gleznu cenas nosaka viņas mīļotais vīrietis Dž.Dž. Džilindžers, jo pasākuma laikā pie viņa bijusi lapiņa ar cenām, bet Dzelme skaidro, ka tā gluži nav.

"Gleznu cenas nosaka mana kuratore Sarmīte Sīle, gan arī es pati. Svarīgs ir gleznas formāts, bet kritēriju, lai noteiktu gleznas cenu, ir pietiekami daudz. Manu gleznu cenas ir, sākot no 500 līdz 1000 latiem," stāsta Dzelme un atklāj, ka viena no dārgākajām viņas gleznām ir  Mēdeja - tās cena ir 1000 latu.

Māksliniece norāda, ka kuram katram viņa savas gleznas vis nepārdod. "Protams, ka man ir svarīgi, kas pērk manu gleznu vai sienas gleznojumu. Jā, ir bijuši gadījumi, kad atsakos pārdot gleznas. Tā ir noticis divas reizes," atklāj Dzelme.

Uz jautājumu, vai darbs teātrī un atpazīstamība, kas iegūta kā Dž.Dž. Džilindžera mīļotajai sievietei, viņai palīdz pārdot gleznas, jaunā aktrise nevairās atzīt, ka tā noteikti esot, bet sev un savām attiecībām pievērstā uzmanība brīžiem tomēr nogurdinot.

"Džilindžers ir mans mīļotais vīrietis, kuru esmu izvēlējusies. Esmu lepna par viņu. Man tikai citreiz nepatīk pārspīlētā interese, kā tad mums dzīvojas kopā," atklāta ir Dzelme, kura, neraugoties uz savu atpazīstamību, pārlieku bieži publiskus pasākumus vis neraujas apmeklēt. 

"Man patīk atrast vientulību pūlī. Būt sabiedrībā, bet nekļūt par mēbeli visos pasākumos. Lai tas, ko es daru un kur un ar ko es esmu, ir tā, kā es labi jūtos. Un neaplipt ar izlietotiem polietilēna maisiņiem, no kuriem tik grūti pēc tam tikt vaļā," savu nostāju pamato jaunā aktrise un māksliniece.

Lai gan ar gleznu pārdošanu veicas labi, Dzelme šobrīd izvairās prognozēt, vai viņa sev iztikšanu varētu nodrošināt tikai ar glezniecību un kļūt par pilnas slodzes māksliniece.

Ieskicējot savas nākotnes ieceres, Dzelme smaidot atklāj, ka viņai kā gleznotājai lielākais sasniegums būtu pāris viņas gleznu nonākšana Luvras muzejā Parīzē. Tāpat Dzelme neizslēdz iespēju, ka nākotnē viņa varētu sekot daudzu pasaules un pašmāju populāro personu piemēram un radīt savu apģērbu kolekciju, atzīstot, ka "tam pienāks laiks".

Daudzās Dzelmes gleznās attēlots kailums un seksualitāte, un pati māksliniece atzinusi, ka tagad lienot ārā savulaik noliegtās tēmas - visu bērnību un pusaudžu gadus meitene bija cieši saistīta ar baznīcu un 16 gadu vecumā pat bija apņēmības pilna stāties klosterī. Neraugoties uz to, māksliniece nebaidās, ka kāds, veroties viņas gleznās, varētu uzzināt pārāk daudz par viņu pašu.

"Pārāk daudz nevar uzzināt - var uzzināt tikai to, ko es gribu, lai uzzina, un, ja sajūt, ko es ar to esmu patiesībā gribējusi teikt, tas vēl jo labāk. Katrā gleznā ir kods. Katrā gleznā ir sajūtas. Katrā gleznā ir mana īstenība. Un gleznas ne vienmēr ir par to, kas tur ir uzgleznots. Citreiz es ar nosaukumu saku priekšā, jo citi, ieraugot kaut ko, bieži samulst un uztver to pārāk tieši," skaidro māksliniece.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!