Foto: Publicitātes foto

ASV Nacionālā Aeronautikas un kosmosa administrācija (NASA) publiskojusi fotogrāfijas, ko uzņēmis Marsa izpētes aparāts Curiosity, un uz Sarkanās planētas virsmas kārtējo reizi saskatīti neparasti priekšmeti.

Kā parasti, dīvainības akcentē nevis NASA, bet gan astronomi entuziasti, un šoreiz viņu uzmanību piesaistījis objekts, kas pēc formas atgādina nelielu luksoforu (attēlā apakšā).

Nav nekādu šaubu, ka šis ir dabiskas izcelsmes veidojums, tāpēc atklājums kārtējo reizi apliecina, cik dīvaina un neparasta ir Marsa virsma.

Kā precizē ārvalstu prese, šī fotogrāfija ("luksofors" tajā izskatās kā četri viens uz otra salikti akmeņi aptuveni 20 centimetru augstumā) uzņemta ar Mast Cam kameru Curiosity 753. uzturēšanās dienā uz Marsa.

Nedaudz iepriekš Curiosity Šarpa kalna pakājē uzņēma fotogrāfiju (NASA oriģinālu var apskatīt šeit), kurā redzams veidojums, kas atgādina beisbola bumbu.

Tomēr arī šim atradumam sniegts zinātnisks izskaidrojums, un šoreiz "bumbu" izskaidrojuši paši NASA zinātnieki no MSL misijas Reaktīvās kustības laboratorijas Pasadenā - pēc ekspertu vārdiem, lode patiesībā ir akmens, kas norāda uz iespējamu ūdens eksistenci ļoti senā Marsa pagātnē.

Tiek pieļauts, ka neparastās lodes diametrs ir tikai viens centimetrs, un šī lode ir tā sauktā "konkrēcija" - radiālā starojuma minerālais agregāts, kas varēja formēties nogulumiežu veidošanās procesā, kad uz Marsa pirms daudziem miljoniem gadu vēl bija ūdens.