Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas

,
Lai gan šobrīd grūti noticēt, ka tā nav fotomontāža, tas patiešām ir īsts dirižablis 'Grāfs Cepelīns', kurš 1930. gada septembrī lidoja virs Rīgas. Tajā brīdī šis bija pats lielākais dirižablis pasaulē.
Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
1
Šis milzīgais dirižablis nosaukts par godu šo lidaparātu būves pionierim – grāfam Ferdinandam Ādolfam Heinriham Augustam fon Cepelīnam, kura vārds cieši saistīts ar Latviju.
Latvijas Kareivis
Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
2
Kad ar ģenerālmajora pakāpi Cepelīns beidza savas militārista gaitas, viņš aizbrauca ciemos uz Jaunlaiceni. Tur viņš iepazinās ar baronesi Izabellu fon Vulfu, ar kuru 1869. gadā apprecējās.
Latvijas Kareivis


Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
3
Izrādījās, ka sievai pieder vairāki nekustamie īpašumi Livonijā, un vienu no tiem – Vecgulbenes muižu – viņi ieķīlāja par 600 000 rubļu. Par šo naudu arī tika uzsākta pirmā dirižabļa konstruēšana.
Latvijas Kareivis


Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
4
Pats grāfs nomira 1917. gadā, bet 1928. gadā tika uzbūvēts pats lielākais un tobrīd modernākais dirižablis, ko tika nolemts nosaukt Cepelīna vārdā.
Latvijas Kareivis


Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
5
Pirmo reizi virs Latvijas ‘Grāfs Cepelīns’ lidoja 1930. gada jūlijā, apmeklējot Rīgu, bet pēc tam dodoties uz Helsinkiem un Tallinu. (Lidojums bija plānots iepriekš, bet vairākas reizes slikto laika apstākļu dēļ atcelts.)
Latvijas Kareivis


Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
6
Otro reizi virs Latvijas ‘Cepelīns’ lidoja tā paša gada 11. septembrī, virzoties no Daugavpils uz Maskavu. Uz robežas gan notika īpatnēja epizode: kad dirižablis ielidoja PSRS gaisa telpā, padomju robežsargi sāka pa to šaut. Vēlāk gan Maskava attaisnojās, ka tie bijuši apsveikuma šāvieni.
Latvijas Kareivis


Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
7
Deviņu ekspluatācijas gadu laikā ‘Grāfs Cepelīns’ gaisā pavadīja aptuveni 17 000 stundas, 590 piegājienos nolidojot 1,7 miljonus kilometru, pārvadājot 13 110 pasažierus un 70 tonnas kravas. 143 reizes tas šķērsojis Atlantijas okeānu un vienu reizi – Kluso okeānu.
Latvijas Kareivis


Unikāli kadri: Pats lielākais dirižablis 'Grāfs Cepelīns' virs Rīgas
8
Pēc dirižabļa ‘LZ 129 Hindenburg’ katastrofas ‘Grāfs Cepelīns’ tika pārvērsts par muzeju, bet 1938. gadā izjaukts. Tā beidzās šo gigantisko lidaparātu ēra.
Publicitātes foto
Rīgas Centrālā stacija: vairāk nekā 150 gadi fotogrāfijās Rīgas Centrālā stacija: vairāk nekā 150 gadi fotogrāfijās   (18)
Desmit latviešu 'misenes', kuras iekarojušas mūžīgu slavu Desmit latviešu 'misenes', kuras iekarojušas mūžīgu slavu   (26)
Piecas spēcīgas un postošas vētras Latvijas vēsturē Piecas spēcīgas un postošas vētras Latvijas vēsturē  
Vēstures noklusētā varonība - kureliešu patriotisma paraugs Vēstures noklusētā varonība - kureliešu patriotisma paraugs   (8)
Septiņi aizdomīgi NLO gadījumi Latvijā un pasaulē Septiņi aizdomīgi NLO gadījumi Latvijā un pasaulē   (1)
Kā tauta pārdzīvoja 'McDonald's' ienākšanu Rīgā Kā tauta pārdzīvoja 'McDonald's' ienākšanu Rīgā   (5)
Blogeris izplata foto, kā izskatīsies Putina jaunās lidmašīnas Blogeris izplata foto, kā izskatīsies Putina jaunās lidmašīnas   (24)
Nākotnes aviācija: kā lidmašīnas izskatīsies 2030. gadā Nākotnes aviācija: kā lidmašīnas izskatīsies 2030. gadā   (10)
Pievienojies sekotājiem, lai nepalaistu garām visu interesanto, trendīgo un drosmīgo.
Es jau esmu lietas kursā, paldies par atgādinājumu.